-2 C
Pécs
hétfő, november 18, 2024
KezdőlapHírzónaÍgy magyarázkodnak a bliccelők

Így magyarázkodnak a bliccelők

Az idei esztendő első felében 9099 ellenőrzést hajtottak végre a Dél-dunántúli Közlekedési Központ (DDKK) Zrt. közúti ellenőrzési és forgalombiztonsági osztályának munkatársai. A DDKK három leánytársasága, a Gemenc Volán, a Kapos Volán és a Pannon Volán helyi és helyközi járatait huszonhárman ellenőrzik a nap minden szakában azzal a nem titkolt céllal, hogy javuljon a kulturált közösségi közlekedés színvonala, kiszűrjék az érvénytelen bérlettel, jeggyel utazókat – közölte a cég.

Ahogy arról Pintér Attila osztályvezető, az ellenőrzések tapasztalatait összegezve beszámolt, szabálytalan utazás következményeként 260 ellenőri jelentés készült, azaz ennyi esetben intézkedtek az ellenőrök.

A legtöbb gondot a kedvezményes utazásra jogosító igazolványokkal történő visszaélés okozza, egyebek mellett azzal, hogy az utas úgy veszi igénybe a kedvezményt, hogy nem jogosult rá, illetve, hogy lejárt az igazolvány érvényessége, de olyan is előfordul, hogy az ellenőrzésnél nincs nála. Az sem ritka, a szakzsargonban ezt „túlutazásnak” hívják, hogy az utas rövidebb útvonalra vásárolja meg a jegyét, mint ahova utazik, de akadt olyan utas is, aki az autóbuszvezetőnél megvásárolt jegyét miután helyet foglalt, kidobta az ablakon.

Az ellenőrök minden napi gyakorlatában az utazók „leleményességével” is találkoznak, amelyek között előfordult, hogy a jegy, vagy bérlet nélkül buszon ülő arra a hivatkozott, úgy szállt fel, hogy a már autóbuszon lévő barátja az ablakon adta ki a buszjegyet, s azt mutatta fel vezetőnek. Arra a megjegyzésre, hogy kétszemélyes buszjegy nincs Magyarországon – csak mosolygott.

Pintér Attila egy érdekes, néhány hete lejátszódott esetet is szóba hozott. Egy utast, szabálytalan utazás miatt három napon belül kétszer megbírságoltak, mivel a bérletével távolabb utazott, mint ahogy jogosult lett volna. Mindkétszer megkapta a bírság befizetésre a csekket, ám a 30 napos határidőn belül egyik csekket sem volt hajlandó befizetni. A társaság, ahogy a jogszabály rendelkezik, ügyvédi iroda közreműködésével felszólítást küldött a feledékeny utasnak, de már a pótjegy és a járulékos költségek megfizetésével növelt összeg követelésével. Az utas az eredeti bírság összegének többszörösét már hajlandó volt kifizetni!

Az osztályvezető hozzátette, az ellenőrzések célja nem a bírságolás, hanem az arra való ösztönzés, hogy minden utas fizesse meg annak az útnak az árát, amit az autóbusszal megtesz, hiszen az utasoktól származó bevételek a járatok üzemeltetésének egyáltalán nem elhanyagolható részét képezik. Mint ahogy az fontos eleme a DDKK Zrt. menedzsmentje törekvésének is, amely az autóbusz-közlekedés szolgáltatási színvonalának folyamatos javítását tűzte ki egyik céljaként.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő