Így növelhető a webshop kosárértéke

Hirdetés

Webshoptulajdonosként törekedni kell a vásárlások értékének növelésére. A cikkben eláruljuk, hogyan lehet ezt megtenni.  Bővebben: Így növelhető a webshop kosárértéke

Amennyiben nincs idő az online marketingre, mindenképpen érdemes kiszervezni azt. A Follow Marketing szakemberei segítenek, hogy a webáruház vásárlásai az egekbe szálljanak. Lézerpontosan megtervezik az értékesítési folyamatokat, kialakítják a hirdetési és kommunikációs stratégiákat, és a piaci trendekhez alkalmazkodva, a legoptimálisabb hirdetésekkel sokszorozzák meg a bevételt.

Extra vásárlásra is érdemes rávenni a látogatókat

A bevétel növeléséhez folyamatosan szemmel kell tartani a vevők számát, a vásárlásaik gyakoriságát, valamint az AOV értékét. Az utóbbi az átlagos kosárértéket mutatja meg, vagyis azt, hogy a vevők mekkora összeget költöttek el a webshopban. 

Az arány növeléséhez fontos, hogy a vásárlási folyamat néhány kattintásból álljon, és landoló oldal vagy pop-up segítségével fel kell hívni az érdeklődők figyelmét a kedvezményekre. Ezek elhelyezhetők a kiválasztott termék oldalán, a pénztárnál, a kosárnál vagy éppen a köszönetnél. Extra vásárlásra is érdemes rávenni a látogatókat. Ennek kiváló módja például az upsell, a downsell, a cross-sell, valamint az árak emelése. Azt, hogy melyik az ideális az adott webáruház esetében, kizárólag teszteléssel lehet kideríteni. 

Upsell, downsell, cross-sell

A cross-sell esetében a vevő csupán egyetlen kattintással kiegészítőt szerezhet be a megvásárolni kívánt termék mellé. Az árazásnál figyelni kell arra, hogy azt érezze az érdeklődő, hogy sokkal jobban fog járni némi ráfizetéssel. Jó példa a cross-sellre, amikor a hipermarketekben csokit vagy rágót helyeznek el a kasszák melletti polcokra. 

Az upsell esetében a megvásárolni kívánt termék mellé magasabb árú termék ajánlása történik. Természetesen fontos, hogy az upsell termék ne legyen drágább, mint az, ami már a kosárban van. A downsell ajánlatnak akkor van fontos szerepe, ha a vevő vásárlás nélkül szeretne távozni a webáruházból. Ebben az esetben egy felugró ablakban lévő ajánlat próbálja rávenni a távozó látogatót arra, hogy legalább egy olcsóbb terméket vegyen meg. 

Post purchase upsell, ármódosítás

A bevétel növelésére a post purchase upsell is jó módszer. Ebben az esetben a vevőnek újra el szeretnénk adni azt a terméket, amelyből már vásárolt egyet. Azonban a második körben 20%-os vagy akár 40%-os árengedménnyel történik az értékesítés. Ez elsőre furcsának tűnhet, azonban könnyen lehet, hogy a vevő a szerettei, ismerősei vagy barátai részére újra megvásárolja az adott terméket. 

Amennyiben az ármódosításra esik a választás, mindenképpen figyelni kell arra, hogy a kommunikációban folyamatosan ki legyen emelve az adott termék minősége. Ezzel lehet elérni azt az érzést az érdeklődőkben, hogy az adott árucikkre piacvezető, prémiumminőségű termékként tekintsenek, és ezért rendeljenek. Ebben az esetben ugyan kevesebb rendelésre lehet számítani, azonban azok nagyobb értékűek lesznek.

(x)

Hirdetés