Ha a saját pénzünkről van szó, könnyen betelhet a pohár, akár már egy félreértés esetén is. Sokszor válik kilátástalanná a pénzügyi szolgáltatóval folytatott egyeztetés, vitázás. Azonban ahhoz, hogy minden a rendes kerékvágásba kerüljön, először a pénzügyi szolgáltatóhoz kell fordulni panaszunkkal, amit az előírt formában, személyesen, telefonon vagy írásban tehetünk meg. A szabályszerűen benyújtott panaszra 30 napos válaszküldési határideje van a szolgáltatóknak.
Panaszuk elutasítása esetén még mindig kevesebben élnek az alternatív vitarendezés lehetőségével. A Pénzügyi Békéltető Testület bírósági eljáráson kívül segít egyezségre jutni, mindezt gyorsan, hatékonyan és teljesen ingyenesen. Az egyezség elmaradása esetén kötelezést tartalmazó határozat születik, ha a pénzügyi szolgáltató alávetette magát a Pénzügyi Békéltető Testület döntésének és a kérelem megalapozott. Egy jogszabályváltozásnak köszönhetően, szolgáltatói alávetés nélkül is hozhat kötelezést tartalmazó határozatot a Testület, ha nincs egyezség, a kérelem megalapozott és annak összege nem haladja meg az 1 millió forintot.
A devizahitelek elszámolását és forintosítását követően, még mindig sokan küzdenek fizetési nehézségekkel. A Pénzügyi Békéltető Testület méltányossági eljárása során nem akadály, ha egy tartozás esetén már jogerős ítéletet hoztak, vagy bírósági végrehajtási eljárás van folyamatban. Számos esetben született már olyan egyezség a testület előtt, ami megnyugtatóan rendezte a felek közötti jogvitát.
A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodákban, hathatós segítséget kapnak azok, akiknek panaszuk van a pénzügyi szolgáltatójukkal szemben. A tanácsadók segítenek a beadványok elkészítésében és a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásnak megindításában is. Mindezt teljesen díjmentesen.
Elérhetőségek:
Cím: 7621 Pécs, Király u. 42.
Telefon: +36 70 243 3356 (ügyfélfogadási időben)
E-mail: [email protected]