Kártyás vásárlásnak minősül, így a befizetőknek ingyenes a bankkártyával történő csekkbefizetés júniustól a postákon, az eddigi költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett – írja az MTI.
Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója a pénteki budapesti sajtótájékoztatón ismertette: eddig csaknem 1700 postán telepítettek több mint 3500 új POS-terminált. A nyár végéig a teljes postai hálózatot felszerelik, ami a 2700 postán több mint 5700 terminál telepítését jelenti.
Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára elmondta: a bankkártyával fizető ügyfelek a csekk összegétől függően 500-700 forintot is megtakaríthatnak egy-egy befizetésnél.
Ez a lépés egyfajta rezsicsökkentés, a számítások szerint éves szinten 1,5 milliárd forint marad az embereknél, amit nem kell készpénzfelvételi díjként befizetni a tranzakcióknál – fogalmazott.
Szarka Zsolt a fejlesztés részleteiről szólva elmondta: az új terminálok beszerzése, telepítése, az informatikai háttér kialakítása és az integrált postai rendszerek fejlesztése összesen nettó 1 milliárd forintba került, amit a posta önerőből finanszírozott.
A fejlesztés második ütemében, az év végéig megteremtik annak feltételeit, hogy az összes postai szolgáltatás igénybevétele – például a levélfeladás vagy kiskereskedelmi termékek vásárlása – esetén is biztosítsák a bankkártyás vásárlást.
A Magyar Posta az év végéig mobil POS-terminálokkal látja el a csomagkézbesítőket, így az utánvétes küldemények bankkártyával is kifizethetőek lesznek, és ezek szintén kártyás vásárlási tranzakciónak minősülnek majd.
Tavaly csaknem 220 millió csekket fizettek be az ügyfelek a postákon mintegy 2200 milliárd forint értékben. A felnőtt lakosság 85 százaléka szokott csekket befizetni, jelentős az igény erre a szolgáltatásra, ezért a Magyar Posta fontosnak tartja ennek megújítását – fejtette ki a vezérigazgató.
Németh Lászlóné a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a hagyományos postai szolgáltatások iránti kereslet csökken, erre a Magyar Posta új szolgáltatások bevezetésével, illetve fejlesztésével válaszol.
Az államtitkár kiemelte a pénzügyi szolgáltatási tevékenységet, megemlítve, hogy ezen a területen sok lépést tettek az elmúlt két évben.
A posta kiterjedt fiókhálózata megfelelő terep arra, hogy megbízható befektetési lehetőséget nyújtson, és az emberek ezzel élnek is, egyre többen veszik igénybe ezeket a szolgáltatásokat – mondta.
Nemcsak a termékkínálat változott meg, a szolgáltatásokat is úgy alakítják át, hogy gyorsabban, egyszerűbben és kedvezőbb áron legyenek elérhetőek – tette hozzá.
Ennek érdekében számos fejlesztés történt – idézte fel Németh Lászlóné, példaként hozva fel a többi között a csekkbefizető automaták telepítését, a QR-kódos befizetés lehetővé tételét, illetve a régi POS-terminálok folyamatban lévő cseréjét.