Sajnos tény, hogy Pécsett is mentek tönkre vállalkozások a járványhelyzet miatti korlátozások okán és köztudott az is, hogy a turisztikai szektor hazai szereplői régóta küzdenek a kvalifikált munkaerő hiányával. A legtöbben ráadásul kevés, rosszabb esetben nulla saját anyagi forrást tudnak tanfolyamokra fordítani, holott kulcsfontosságú lenne, hogy a vendégeket felkészülten fogadják az alkalmazottak és ezzel is a várost, a helyi szolgáltatásokat népszerűsítsék. Ezen segítendő, a pécsi önkormányzat a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Kontakt Műhellyel ingyenes képzéssorozatot indított a Pécs-Villány turisztikai térség szakemberei számára.
– Hatalmas volt a fluktuáció a turizmusban, de kívülállóként ezt nem feltétlenül látja a fogyasztó. Viszont általában azt elvárja, hogy ha be volt zárva hetekig vagy hónapokig és az összekuporgatott pénzét étteremben költi el, ráadásul az árak is emelkedtek, akkor a pincér gyors és kedves legyen, az étel pedig tökéletes. Ennek érdekében viszont muszáj lenne tréningezni a turizmusban dolgozókat. Jellemző azonban, hogy nem tudnak erre forrást áldozni a vállalkozók. Mivel azt látjuk, hogy a friss tudás elengedhetetlen a piaci versenyképesség megőrzésében és átrendeződik a turisztikai szektor, elindítottuk az ingyenes képzést, amivel elérhetjük, hogy
Pécs és környéke hazánk egyik kedvenc úti célja legyen.
A meghívott előadók segítségével ugyanis a helyi vállalkozók megismerhetik az aktuális turisztikai trendeket, a fogyasztói-utazói szokásokat, a Pécs-Villány térség fejlesztési stratégiájában meghatározott desztinációs pozíciót, a kiemelt célcsoportokat, mely ismeretek, ha jól végezzük a dolgunkat, remek lehetőségeket rejtenek – mondta el a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetője, Kincses Márk lapunknak.
Február 9-én indult az első, üzleti rendezvények és konferenciaturizmus témában tartott kétnapos esemény, ahol Békefi Anna, a Magyar Kongresszusi Iroda vezetője és Bacsi Krisztina, a Magyar Turizmus Akadémia szakmai vezetője előadásai gazdagították a szakmai műhelymunkát.
A hónapban lesz még értékesítés a turizmusban témájú és gasztronómiai workshop is.
A résztvevők a tudásuk gyarapítása mellett azzal is sokat nyernek, hogy kollégákkal találkozhatnak és esetleges együttműködésről tárgyalhatnak kötetlen keretek között, szakmai közösség alakuljon ki.
– Az értékesítéssel kapcsolatos képzésen például megvizsgáljuk, hogy milyen válaszokat kell adni a megváltozott vendégigényekre, elemezzük a célcsoportokat, választ keresünk arra is, mi befolyásolja leginkább a vendéget az utazási döntésében, de persze arról is szó lesz, hogyan tudjuk az árbevételeinket növelni – árulta el Kincses Márk.
A foglalkozásokra a szervezők partnerei már kaptak meghívást, de a szektor további érdeklődő szereplői a [email protected] e-mail-címen jelentkezhetnek a tréningekre.