A digitalizáció terjedése a pénzügyi szektort is utolérte, a fintech egyre nagyobb teret hódít magának. Innovatív termékek és szolgáltatások, finanszírozási lehetőségek születnek. A fintech startupok és bankok együttműködése a jövő, melynek elsődleges célja a digitális ügyfélélmény megteremtése.
Egyszerűbb, gyorsabb és átláthatóbb pénzügyi szolgáltatások születnek, amelyek az Y és a Z generáció elvárásainak is megfelelve kínálnak különféle megoldásokat. Ez a korosztály már elvárja, hogy pénzügyeit mobilon tudja lebonyolítani.
Automatizálj, hogy az üzletre koncentrálhass
Automatizált pénzügyi műveletek bevezetésével időt és energiát spórolhatsz, így az üzletedre összpontosíthatsz. A piacon már többféle, felhőalapú online számlázó megoldás létezik, és megjelent a FlexiBill által kidolgozott digitális faktoring is, amellyel vállalkozásod azonnal a pénzéhez, vagyis versenyelőnyhöz juthat.
Habár a faktoring nem új keletű finanszírozási megoldás, hazánkban nem annyira elterjedt mint Nyugat-Európában és az USA-ban. A faktorálás a még le nem járt, hosszabb – 30-120 nap – fizetési határidejű vevőkövetelések megvásárlását jelenti. Így a fizetési határidő lejártánál jóval hamarabb juthatsz a pénzedhez, ezáltal likviditási gondok nem állnak a költségeid kifizetésének, vállalkozásod fejlesztésének útjába.
Digitális faktoring esetén a regisztrációtól a szerződés megkötésén keresztül a számla faktorálásig a teljes folyamat online, személyes részvétel nélkül végigvihető. A szerződés keretében, előre rögzített faktorálási díj ellenében egy vagy akár az összes számlád ellenértékének 90%-át 24 órán belül, egy gombnyomásra rendelkezésedre bocsátja a faktor.
Ügyfél-elégedettség és faktorálás
A digitalizáció, az automatizmus bevezetését az alábbi igények hívták életre: egyszerűbb kezelhetőség, stratégiai támogatás, biztonságosabb pénzforgalom és növekvő ügyfél-elégedettség.
Ez utóbbinak némileg ellentmond a faktorálás, amelynek folyamán a faktoringot igénybevevő cég eladja aktív számláit a faktornak, ezáltal azonnal a pénzéhez jut, a vevő pedig a lejárat napján a faktornak fizet. Miután hazánkban még nem elterjedt finanszírozási forma a faktorálás, sokan kétkedve fogadják, mert nem ismerik, vagy számtalan tévhitet kapcsolnak hozzá. A faktorcég nem behajtóként van jelen ezen ügylet keretében, hanem pont a hosszú távú együttműködést hivatott elősegíteni a partnerek között azáltal, hogy a szállítói számlák folyamatos finanszírozását teszi lehetővé.
Faktorálás előtt mindenképpen javasolt a partnerek tájékoztatása az ügyletről, annak valódi céljáról, előnyeiről. Nyílt kommunikációval a félreértések elkerülhetők, és stabil, hosszú távú kapcsolatok alakíthatók ki a partnercégek között. A faktoring elfogadása az üzletfél részéről egyfajta filter is, hiszen így a kockázatok egy része kiszűrhető, ami a vevői nemfizetést vagy késedelmes fizetést illeti.
(x)