Korántsem tudja zökkenőmentesen végezni szolgáltatását a Pécsi Közlekedési Zrt., mert az utóbbi időszakban nehezebben jut hozzá a cég a javításra váró járművek alkatrészeihez. Ezzel magyarázható, hogy egyre több az öreg Ikarus az utakon. A helyzetet az oldaná meg, ha félszáz új buszt tudnának szolgálatba állítani.
A megállókban felejtett utasok körében óriási felháborodást váltott ki az a tény, hogy az utóbbi időszakban egyre gyakoribbak a pécsi közösségi közlekedésben a késések és a járatkimaradások. Lapunk munkatársa is nap mint nap azzal szembesül, hogy egyik-másik járat akár öt-tíz perccel később érkezik a megállóba. A közlekedési cégnél ma jellemző káoszt jól mutatja az is, hogy egyes, zsúfolt járatokra szólóbuszt, s a megszokott modernebbek helyett öreg Ikarusokat állít be a társaság.
Mint azt Csucska Zoltán cégvezető a Pécs TV-nek adott nyilatkozatában elmondta, komoly gondjaik vannak a cégnek a buszparkot illetően, hiszen egyszerűen nem tudnak annyi járművet szolgálatba állítani, amennyi a menetrendben meghatározott szolgáltatás ellátásához szükséges lenne, ezért is látni több öreg buszt az utakon.
Mint mondta, a reggeli órákban mutatkozik meg ez a hiány leginkább, s a végállomásokon dolgozó forgalmi irányítók sok esetben csak enyhíteni tudnak a helyzeten tartalékbuszok beállításával. Hozzátette: mindenképpen az a céljuk, hogy az utasok eljussanak célállomásukig, így legtöbbször a járatok késve indításával tudják feloldani a problémát; a cél, hogy minél kisebb fennakadást okozzanak. Így fordulhat elő, hogy a többi járattal egy vonalon közlekedő gyorsjáratokat törli a forgalmista.
Csucska Zoltán hozzátette: a járatkimaradások, késések fő oka, hogy a korábbiaknál több busz vesztegel a javítóüzemekben. Ez nem azt jelenti azonban, hogy gyakrabban romlanak el a járművek, hanem az alkatrész-ellátás határideje nőtt meg jelentősen. Korábban két-három nap alatt leszállítottak egy-egy hiányzó alkatrészt, azonban ma erre sokkal többet kell várniuk a javítóknak.
A cégvezető elmondta: a mai, közel másfél száz buszt számláló járműpark harmadát le kellene cserélni, hogy zökkenőmentessé válasson a pécsi buszközlekedés. Az autóbuszok rengeteget futottak már, s az utóbbi öt évben egyetlen új járművet sem vett a cég. A régi Ikarusok például már több millió kilométert mentek, s a Mercedesek közül is mindössze 26 darab futott 400 ezer kilométernél kevesebbet, s tekinthető ezáltal viszonylag „újnak”, s jó állapotúnak.