Alacsonyabb, a mostani tíz feletti helyett nyolc év alatti lesz az átlagéletkora a pécsi buszflottának. Mindez a 115 használt Volvo busznak köszönhető, melyek közül az első kontingens a hétvégén érkezett meg a városba Hollandiából.
Nemsokára végleg elbúcsúzhatunk az öreg Ikarus és Mercedes buszoktól, ugyanis június utolsó hétvégéjén megérkezett Pécsre annak a 115 használt holland Volvó busznak az első kontingense – 15 busz – melyeknek hála a pécsi buszpark átlagéletkora tovább csökkenhet.
A Tüke Busz Zrt.-nél azt tervezik, hogy a nyár végéig mind a 115 Volvó Pécsre érkezik. Bognár Szilvia, avállalat ügyfélszolgálati és ellenőrzési vezetője lapunknak elmondta, hogy az új buszokat a kötelező szervizelések után minél hamarabb forgalomba szeretnék állítani.
A jelenleg piros buszokat egyébként a tervek szerint át fogják festeni a jól ismert pécsi eozinzöld színűre. Ezek költségét, valamint a forgalomba helyezést és a buszablakok cseréjét pedig a szállító cég finanszírozza.
A 15-25 darabos kontingensekben érkező 7-8 éves, aranygaranciával rendelkező,eredeti gyári szervizelésű buszok kiváló műszaki állapotban vannak, a Tüke Busz szakemberei erről az eladónál személyesen meg is győződtek az elmúlt hónapokban – egyenként nézték át a járgányokat. A szóló Volvók mindegyike klímás, míg a csuklósoknak csak egy részében van ilyen berendezés.
Mint azt korábban megírtuk, a 115 darabos flotta 38 csuklós és 77 szóló járműből tevődik össze, melyek közül a csuklós járgányok darabja mintegy 30, egy szóló pedig körülbelül 20 millió forintba kerül. Új áruk ehhez képest jóval magasabb: körülbelül 100, illetve 70 millió forintba fájtak volna.
A 115 Volvo busszal teljes egészében kiveszik a forgalomból a korábbi buszos cégtől örökölt elhasznált járgányokat, azaz a Mercedeseket és az Ikarusokat.
És most nézzék meg, hogy hasít egy szóló Volvo a városban!
[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=2MaYkcNlo8M” width=”650″]