Milyen volt a matek? Milyen a magyar és milyen a töri? Tanárok, diákok, szülők, mindenki erről faggatózik a három „nagy” érettségi után. Idén is összegyűjtöttük, hogyan vélekedtek az érintettek.
Vége a kötelező érettségiknek: ilyenkor mindig jön az elemzés, véleményezés, az előző évi vizsgákkal való összevetés a tanárok és a diákok részéről egyaránt. A tanárok szerint idén könnyen megoldható, jól összeállított feladatsort kaptak a végzősök, a diákok túlnyomó része is ezen a véleményen volt.
Kutas József, a pécsi Széchenyi István Gimnázium igazgatója szerint egyetlen szóval össze lehet foglalni az idei érettségikről alkotott véleményeket: korrekt.
Az igazgató elmondta, rögtön az érettségik után megtekintette a feladatokat, még mielőtt kollégáival közösen megbeszélték volna, de így is azonos véleményen voltak mindhárom esetben. Összegezve a tapasztaltakat, mindenki szerint jól megalapozott, szépen átgondolt, korrekt feladatsorról volt szó, fel lehetett rá készülni, nem okozott nagy meglepetéseket.
A diákok is hasonló véleményen vannak, panaszokról vagy negatív visszajelzésekről szerinte nem lehet beszélni. Nincs csalódottság, az érettségi időszak természetes aggodalmai mellett is jó a hangulat a vizsgázók között.
Nem voltak különösebben megterhelőek a feladatok, magyarból sokan számítottak Arany Jánossal kapcsolatos feladatokra 200 éves jubileuma kapcsán, de végül nem került bele az idei érettségibe. A tanárok szerint talán ez a feladatsor kicsit nehezebb volt a másik kettőhöz képest, de így sem érezte senki megerőltetőnek.
Kutas József hozzátette, az elmúlt években többször jelentett kiskaput az érvelési feladat, hiszen ezt lexikális tudás híján is könnyedén abszolválni lehetett, viszont az idei feladatsor a jó kérdésfeltétellel kiküszöbölte ezt a lehetőséget.
Zalay Szabolcs, a Leőwey Klára Gimnázium igazgatója is hasonlóan vélekedett, ő is a korrekt szót használta legtöbbször.
– Nagyon pozitívak a visszajelzések az érettségikkel kapcsolatban. A diákok többé-kevésbé ezekre a feladatokra számítottak, a megfelelő felkészültség mellett könnyen mentek a vizsgák.
Az igazgató elmondta, a tanárok is elégedettek az érettségikkel, a tananyagot szépen átfogó, egyértelmű kérdéseket kaptak a diákok.
A tapasztaltak szerint azonos szintet képviselt mindhárom feladatsor, a kollégák elmondásai alapján az idegen nyelvű matematika lógott ki kicsit a sorból, ez komolyabb próbatétel elé állította a diákokat. Beszámolóik alapján kevés volt az idő a feladatok idegen nyelven való értelmezéséhez és a megoldáshoz is.
Az igazgató szerint minden más idei érettségi megfelelő felkészültséggel könnyen teljesíthető volt.