-0 C
Pécs
péntek, november 22, 2024
KezdőlapHírzónaJáratkimaradások: a pénz kevés Keczer szerint

Járatkimaradások: a pénz kevés Keczer szerint

A minap több mint húsz buszt nem tudott hadrendbe állítani a Pécsi Közlekedési Zrt., ezért jó néhány vonalon hiába várták a menetrendben megadott időpontban a járműveket az utasok. A vezérigazgató forráshiánnyal magyarázza a gondokat.

Az elmúlt hetekben, hónapokban nem először fordul elő, hogy a PK Zrt. nem tudja tartani a menetrendet, s bár korábban 5-6 jármű kiesése miatt is fennakadások voltak a helyi tömegközlekedésben, ezúttal hétfőn már 23 busz nem tudta feladatát teljesíteni. 2008-ban 176 járművel rendelkezett a PK Zrt., s azokat 2009. január elsején botrányos körülmények között értékesítettek a PK Busrent Kft.-nek, e társaságtól azonban 155-öt bérelnek vissza, azaz ennyit használnak.

A két szám között amiatt adódik különbség a PK Zrt. kisebbségi tulajdonosa, a Mecsekbusz Kft. által delegált vezérigazgató, Keczer László szerint, mert az adásvétel idején sem volt minden jármű teljes mértékben használható, sokszor alkatrésznek voltak csak alkalmasak. Ugyanakkor éppen az elmúlt fél esztendőben lépte túl több Mercedes gépjármű is a garanciális javításhoz szükséges futásteljesítményt, s öt-hat autóbusz nagyobb váltó-, vagy éppen motorjavításra szorul.

A buszok eladása miatt hűtlen kezeléssel megvádolt cégvezető szerint a járatkimaradások elsődleges oka azonban a gyenge állami és önkormányzati támogatásra vezethető vissza, az utóbbi évtizedben ugyanis folyamatosan csökkent e közszolgáltatás finanszírozása.

Úgy vélekedett, hogy az önkormányzat és a Mecsekbusz Kft. közötti vita kárvallottjai az utasok lehetnek, de bízik abban, hogy a bíróságon tényszerűen beszélhetnek majd a történtekről.

Lapunk értesülése szerint a cég több szerviznek is tartozik, ám a cégvezető úgy reagált, hogy lejárt határidejű tartozásuk ugyan nincs, ellenben a pécsi tömegközlekedés körül az elmúlt hónapokban megjelent hírek nem segítették az együttműködést partnereikkel, s immár van olyan javítóüzem, amely három-nyolc napos fizetési időt ad számukra. Megemlítette: abban az esetben, hogyha saját szervizzel és telephellyel rendelkeznének, akkor az éjszakai órákban is javíthatnák a gépeket, így azok a reggeli csúcsidőszakra már kiállhatnának a garázsból.

Megírtuk: a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a közelmúltban 775 millió forintos adótartozást és -bírságot állapított meg a PK Zrt.-nél, mondván, a buszok értékesítése színlelt szerződés alapján történt. Kérdésünkre Petréteiné Malomsoki Csilla, a Baranya Megyei Főügyészség helyettes vezetője elmondta: az ügyészség nem vizsgálja a határozatban foglaltakat, mert információik szerint az önkormányzat megegyezésre törekszik ez ügyben.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő