11 C
Pécs
péntek, november 1, 2024
KezdőlapPécs AktuálJó nyarat zárt Pécs

Jó nyarat zárt Pécs

A negyedik pécsi Turisztikai Kerekasztalon értékelték a Pécs Nyitva 2.0 kampány eredményeit és bemutatták az Akadálymentes Pécs című hiánypótló kiadványt.

Az idén nyáron megnyitott Fibula Residence Hotel & Wellness falai közt kapott helyet az immár negyedik alkalommal megrendezett pécsi Turisztikai Kerekasztal, amin újfent részt vettek városvezetők, neves vendéglátóhelyek és szálláshelyek munkatársai, valamint persze az önkormányzat turizmusfejlesztési osztályának képviselői is.

Mérlegen a Pécs Nyitva 2.0 kampány

A rendezvényt Kincses Márk, a turizmusfejlesztési osztály vezetője nyitotta meg, előadásában a szeptember 30-án véget ért Pécs Nyitva 2.0 kampányt értékelte. Mint mondta, a kampányt a partnereikkel, valamint a Pécsi Kommunikációs Központtal közösen szervezték és valósították meg, a tartalmát viszont, a széles és minőségi kínálatot a szolgáltatók biztosították – azok, akik a kerekasztalon is részt vettek.

Sokan vettek részt a kerekasztalon

A kampány legfontosabb eredményeit Kincses Márk összefoglalója alapján pontokba szedve közöljük:

  • A partnerek száma 20 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest (105 szálláshely, vendéglátóhely és egyéb turisztikai szolgáltató partner vett részt idén a projektben).
  • A megújult Pécs Nyitva-honlap „vonzó keretek között tudta tálalni mindazt, amit Pécs nyújt”.
  • A kampányt a közösségi médiában célzott hirdetésekkel, videókkal, fizetett PR-akciókkal, népszerű rádiócsatornákban, újságokban és turisztikai oldalakon megjelent cikkekkel népszerűsítették.
  • A célközönség megszólítása sikeres volt (több millió embert értek el a fenti eszközökkel), a kampányról szóló – nem fizetett – beszámolók és cikkek, valamint az egyéb visszajelzések pozitív képet festettek a projektről.
  • A jövőben a cél az, hogy a nyár Pécsett folyamatosan tele legyen programokkal, fesztiválokkal, ezért meg kell találni a Múzeum Utca Plusz számára is a megfelelő dátumot, hogy az „erősebb ismertségre” tegyen szert.
  • „Azt kell mondanom, hogy jó nyarat zártunk” – mondta Kincses Márk. Nem csak a vírushelyzet utáni, hanem a pandémia előtti időszakhoz képest is kiemelkedőek az adatok – tette hozzá.
  • A kampány során a családos belföldi turistákat tudták a legmarkánsabban megszólítani, a külföldi turistacsoportok érthető okokból elmaradtak.
  • A legnépszerűbb célja-motivációja a Pécsre látogatóknak a városnézés és a kulturális turizmus volt, ezt követte a programturizmus, majd pedig a természetjárás (a Mecsek nagyon erős hívószó Pécs kapcsán), de a kalandturizmus is megjelent (családi élmény- és sportprogramok a város környékén).
  • A Pécsre látogatók a kampány során a jellemző 2-3 éjszakánál többet maradtak a városban (3-5 éjszakára nőtt ez a szám).
  • A partnerek értékelése alapján elmondható, hogy voltak, akiknek a kampányban az átlagnál jobban alakult a forgalma, volt akinek nem igazán változott és voltak, akiknek gyengébb lett. Utóbbiak kapcsán Kincses Márk elmondta, hogy a jövőre való tekintettel fontos megtudni, hogy miért lehet az, hogy egy partner forgalma rosszabb lett a vártnál. A kampányt és annak koncepcióját ugyanakkor a partnerek többnyire nagyon jónak és hasznosnak értékelték.
Kincses Márk

Pécs mindenki számára nyitva van

A kerekasztal keretében mutatták be a People First Egyesület és a turizmusfejlesztési osztály által összeállított, ezer példányban megjelent Akadálymentes Pécs című kiadványt, amely lényegében a pécsi akadálymentesített látványosságok, intézmények, vendéglátóhelyek, szálláshelyek, szórakozási lehetőségek egyedülálló térképe, amelyet online formában is megtekinthet minden érdeklődő.

Hiánypótló kiadvány

A kiadvány kapcsán Nyőgéri Lajos szociális ügyekért felelős alpolgármester elmondta, hogy a városvezetés folyamatosan törekszik arra, hogy támogassa az akadálymentes Pécs elképzelést annak érdekében, hogy semmilyen akadály ne álljon a városban élő vagy a városba érkező fogyatékkal élők, vagy akár az idősek, illetve például a babakocsival közlekedők elé. Ebben a folyamatban egy fontos lépés a kiadott füzet – mondta – amelynek a célja többek között az önálló életvitel támogatása, az akadálymentesítés és az akadálymentes turizmus széleskörű népszerűsítése is.

Ugyanakkor hozzátette, hogy „van még hova fejlődni” és felhívta a vendéglátóhelyek és fesztivál-kitelepülők figyelmét arra, hogy figyeljenek a vakok és gyengén látók számára kihelyezett térelemekre (például a vakvezető sávokra), azokra ne pakoljanak dísznövényeket és standokat, hiszen ezzel korlátozzák mások lehetőségeit. Hozzátette, hogy Pécs – nyugati városokhoz képest – még nem készült fel teljesen a fogyatékkal élők fogadására, viszont „már jó úton jár”. Mint mondta nem csak a turizmust érintő ágazatokat kell jobban felkészíteni ezen a téren, hanem például az egyes hivatalokat, az ügyintézés intézményeit is.

Nyőgéri Lajos

A kiadvány hátteréről és jelentőségéről Rechnitzer Szilvia, a turizmusfejlesztési osztály munkatársa számolt be részletesen, ezt követően Ruzsa Anita, az önkormányzat Általános Igazgatási Csoportjának vezetője számolt be a szálláshelyek üzemeltetésének követelményeit érintő jogszabályi változásokról.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő