Aki eddig nem vette komolyan a sebességhatárokat, pár hónap múlva nagyobb eséllyel talál postaládájában minimum 30 ezer forintos csekket a rendőrségtől. Országos szinten összesen 160 mobil traffipaxot állítanak üzembe, ráadásul ez még csak az első ütem. Később további kamerák jönnek.
Bár a tetemes bírságok miatt eddig sem ártott az óvatosság, hamarosan sokkal egyszerűbben akadhatnak horogra a gyorshajtók Pécsen és Baranyában is. A rendőrség ugyanis – ahogy arról az országos főkapitányság lapunkat tájékoztatta – nemrégiben zárt le egy tendert, amelynek során 160 darab változtatható helyű sebességmérőt szerez meg.
A beszerzés egy nagyszabású fejlesztés első feleként valósul meg. Az egész akció során összesen mintegy ötszáz eszközt vesznek. A gépek maradék része, több mint 300 darab fix lesz, azaz bizonyos helyre akár rejtett módon is telepíthetik majd azokat. Később pedig cserélgethetik is. Így majd nem tudhatjuk, hogy egy-egy időjárásálló és rongálásbiztos dobozban éppen van-e vagy nincs traffipax.
A mostani, 160 darabos mobil eszközpark is látványos lesz viszont Baranyában és Pécsen, hiszen eddig az egész megyében mindössze három, kifejezetten Pécsen pedig csak egyetlen kamerával tudtak mérni a zsaruk. Régebben volt több gép is, de elromlottak. Az egyik telepített kamera éppen a rendőrség Nendtvich úti bázisa bejáratánál volt; egy darabig a szabad ég alatt vette az autósokat, majd tetőt is emeltek fölé. Viszont már egy éve nincs ott.
Az új gépek, amelyekből mintegy nyolc-tíz darab kerül hozzánk, pár hónap múlva állhatnak szolgálatba. Mivel mobil készülékekről van szó, bárhol előfordulhatnak, s a rendőrök nem is szívesen árulják el, milyen részeket kameráznának velük. Jó iránymutatás ugyanakkor az, hol fordulnak elő manapság. Az esetek nagy részében ugyanis ott mérnek, ahova előre meghirdetik.
Kiemelt terület ilyen szempontból a Megyeri úti felüljáró két vége, a Magyarürögi út, a Verseny utca, a Komlói út, a Rácvárosi út, a Szigeti út, a Mohácsi út, a Móra Ferenc út (ahol 30-as tábla is van), a Siklósi út, a Pellérdi elágazó.
A pécsi közlekedést jól ismerők szerint – ahogy azt lapunknak például Kapitány Zsolt, az Euró 7 Taxi és Harkai Zoltán, a Kék T Autósiskola vezetője is elmondta – több lesz az előnye, mint a hátránya Pécsen az akciónak. Mindketten arról beszéltek ugyanis, hogy sok Pécsen a gyorshajtó, igaz, tették hozzá, a rendőröknek tényleg leginkább a veszélyes helyeken kellene mérniük. Nem a nyílt, egyenes, belátható szakaszokon, ahol a normál sofőröknek is gyakrabban csúszik meg olykor-olykor a lába.