29 helyszínen, tizenkét órás nyitva tartással és háromszáz munkatárssal nyílnak meg 2011. január 3-án a kormányablakok, az integrált ügyfélszolgálati irodák, amelyekben 29 ügykört lehet majd intézni.
Erről a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár beszélt szerdán a kormányablakok munkatársainak képzészáró ünnepségén, a fővárosban.
Szabó Erika kifejtette: a 2011. január 1-jén felálló kormányhivatalok általános ügyfélszolgálati helyszínei lesznek a kormányablakok, amelyek 29 ügykört fognak intézni a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban. A kormányablak – mint fogalmazott – a „csírája” annak az egyablakos ügyintézésnek, amelyet 2013 végére szeretnének bevezetni.
A kormányablakokban lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni – sorolta az államtitkár.