-0 C
Pécs
péntek, november 22, 2024
KezdőlapPRKeresőoptimalizálás és az üzleti célok találkozása

Keresőoptimalizálás és az üzleti célok találkozása

A SEO (search engine optimization) vagy magyarul keresőoptimalizálás nagyon fontos része lehet egy cég marketingstratégiájának. De mint ahogy sok esetben, ez sem jelenti feltétlenül a Szent Grált. Főleg akkor nem, ha rosszul fogalmazzuk meg az elvárt eredményeket és azok nem az üzleti célunkat szolgálják.

Érdemes az elején tisztázni, hogy mit nevezünk üzleti célnak és mit nem. Az nem üzleti cél, hogy elsők legyünk egy kifejezésre (kulcsszóra) a Google találati listájában. Ahogy az sem üzleti cél, hogy a Google keresőből jövő organikus forgalmunkat megduplázzuk 1 év alatt.

Üzleti célnak akkor tekintjük ezeket a meghatározott célokat vagy marketing szakzsargonnal élve KPI-okat, ha valamilyen formában ezeket monetizálni tudjuk vagy például számszerűsíthető módon csökkenti az üzemelési költségeinket.

Például az, hogy egy fogászati rendelő első helyen szerepel a „fix fogsor” vagy a „műfogsor” kifejezésekre, önmagában nem megfelelő üzleti cél.

Hasonlóan egy baba-mama magazin esetében az öncélú organikus forgalomnövekedés sem üzleti cél. Hiába szerepel a top találtok között az „ovulációs kalkulátor” kifejezésre, ha ezt nem tudja valamilyen formában pénzre váltani.

Milyenek a rossz SEO-célok?

Hogy jobban megértsük az eddig leírtakat, és lássuk, miért nem egyértelműen üzleti cél a top találatokban lenni vagy organikusan forgalmat növelni, az alábbi példákat érdemes megnézni.

Az organikus forgalom növelése

Az úgynevezett „clickbait” vagy magyarul „kattintás-vadász” cikkekkel sok látogatót lehet bevonzani egy oldalra, például webáruház oldalára. Amivel gyorsan kipipálható a cél, hogy organikus forgalmat növeltük.

De lesz ebből vásárlás?

Webáruházak esetében különösen fontos a vásárlói életút végigkövetése a tartalommarketinggel. Ha vásárolni szeretnénk egy könnyűszerkezetes garázst, akkor először információt gyűjtünk az interneten. Ha tudjuk már, hogy milyen lehetőségek közül tudunk választani (második lépcső a vásárlói életúton), akkor utána specifikusan kezdünk el keresni például szigetelt mobilgarázsokra. Majd utolsó lépés a vásárlói életúton, hogy ténylegesen vásárolunk.

Ha arról kezdünk el írni a blogunkon, hogy xy sztár meghúzta a kocsiját, amikor részegen próbált meg beparkolni, akkor lehet hogy fognak érkezni látogatók az oldalunkra, de nekik eszük ágában sem lesz garázst vásárolni.

Konkurenciát megelőzni egy bizonyos kulcsszóra

Rögtön az jusson eszünkbe, hogy vajon a konkurencia a megfelelő kifejezésre szerepel a top találatok között? Valóban van erre a kifejezésre érdemben keresési mennyiség?
Ha nem, akkor nekünk kell kulcsszókutatás során összegyűjteni a megfelelő kifejezéseket, amikre érdemes tartalmat készíteni és jól szerepelni a Google találati listájában.

Másik eshetőség, hogy a konkurencia valóban a legnagyobb forgalmat generáló kifejezésre szerepel a top találatok között. Ebben az esetben azt kell megvizsgálni, hogy mekkora energiabefektetés lenne őt megelőzni, mind időben és mind pénzben. Sokszor jobban járunk, ha másik 4-5 kifejezésre koncentrálunk, ahol nincsen hatalmas verseny és ugyanekkora vagy kisebb energiaráfordítással szumma több minőségi látogatót tudunk szerezni.

Látszik, hogy összetett kérdés, és mindig egyéni szituációtól függ, hogy a keresőoptimalizálás hogyan és milyen mértékben tud segíteni az üzleti célok elérésben.
Nem szabad adatok és elemzés nélkül belevágni egy SEO-projektbe, mert a tartalomgyártásra és linképítésre elköltött pénzünk csak füstbe megy.

Azonban ha a számok igazolják és a megfelelő célt sikerült kitűzni, akkor a keresőoptimalizálás hosszú távon igen eredményesen tudja segíteni az üzleti célok elérését.

(x)

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő