Az EU-Bizottság a jövőben kevesebb pénzt bocsát regionális repülőtér építési projektek rendelkezésére, mivel – ahogy Johannes Hahn az EU-Bizottság regionális politikáért felelős biztosa a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban fogalmazott: „nincs szükségünk több szellem-repülőtérre”.
Brüsszel a jövőben minden kormánytól országos közlekedésfejlesztési koncepciót fog bekérni, „nehogy aztán minden zugban megépüljön egy regionális repülőtér is, az azt feleslegessé tévő gyorsforgalmi autóúttal együtt”.
Németországban legutóbb a 271 millió eurós beruházással megépült és az idén áprilisban a forgalomnak átadott Kassel-Calden került a bírálatok kereszttüzébe alacsony kihasználtsága miatt.
Európában valóságos szubvenciós licit alakult ki a kis repülőterek üzemeltetésében, ami elsősorban a diszkont légitársaságok malmára hajtja a vizet. Az idén júliusban az EU-Bizottság olyan szabályozási tervezetet mutatott be, ami csak tíz évre engedélyezné a repülőterek üzemeltetésének támogatását, az állami infrastrukturális beruházásoknak pedig a repülőterek nagyságrendje szerint kategorizálva progresszív sávosan szabná meg a felső összeghatárt. A törvénytervezet 2014-ben kerül a Bizottság elé megvitatásra.
A brüsszeli tervezet nem nevezi meg az érintett repülőtereket, de a rendelkezések elsősorban az évi ötmilliónál kevesebb utast forgalmazó repülőtereket érintenék. A német repülőterek szakmai szervezete az ADV (Arbeitsgemeinschaft Deutscher Verkehrsflughäfen)Németországban mintegy 30 ilyen repülőteret tart nyilván, közöttük a Frankfurt-Hahn, Dortmund, Drezda, Friedrichshafen, Saarbrücken és Zweibrücken reptereket.