Hiába a szigorodó szabályozás, így is könnyen tud csalni néhány termékbemutatós. Méghozzá úgy, hogy kijátszották a vásárlástól való elállás jogát. Azaz lehetetlenné tették, hogy bárki visszakérje a termék árát, ha elégedetlen vele, vagy meggondolta magát – írja a Pénzcentrum.hu.
Idén nyáron új fogyasztóvédelmi szabályozás lépett életbe. A változások értelmében a fogyasztó sokkal könnyebben tehet panaszt, ha vásárlása során átverik, és könnyebben érvényesítheti a jogait, ha szorult helyzetbe kerül – tájékoztatta a Nemzetgazdasági Minisztérium a Pénzcentrumot.
Így kiemelt védelmet kaptak többek között azok a vásárlók, akik a vállalkozások székhelyén, telephelyén kívül kötnek szerződést.
Tipikusan ilyenek a házaló kereskedés egyes fajtái, a(z utazással egybekötött) termékbemutatók, amelyek számtalan problémát és komoly anyagi nehézségeket okozhatnak hazánkban elsősorban az idősebb korosztály számára.
Az újítás részeként ezen vásárlásokra vonatkozóan is meghosszabbították a korábbi 8 munkanapos elállási határidőt 14 napra. Azaz ha valaki mégsem tart igényt az adott termékre, visszakérheti annak árát a vásárlástól számított 14 naptári napon belül. Ha valakit nem tájékoztatnak erről a vásárlás során, akkor ez a határidő tizenkét hónappal hosszabbodik meg.
Azonban hiába a védelem, így is van olyan szervező, aki ki tudja játszani a rendszert, és el tudja érni, hogy ne kelljen visszafizetnie a termék árát, ha a vásárló meggondolja magát. Egy olvasó mesélte el, őt hogyan verték át. Meghívót kapott egy termékbemutatóra egy étterembe. Itt 30 ezer forintos ajándékcsomaggal és ebéddel várták, no meg a termékismertetővel.
Később kiderült, hiába az elállástól való jog, ebben az esetben nem érvényes. Ugyanis az adott cég elintézte, hogy az étterem legyen telephelyként megjelenítve a hivatalos iratokban annak ellenére, hogy ez nem kézenfekvő a cég tevékenységi köre alapján. Így már nem él a kiemelt védelem, hiszen a vásárlás nem tartozik a telephelyen kívüli szerződéskötés kategóriájába.