Reggeli műsorának hibás korhatár-besorolása miatt a Class FM szolgáltatóját 750 ezer, burkolt reklámért az RTL Klubét 100 ezer forint bírsággal sújtotta a médiatanács – a testület e heti ülésén meghozott döntésről csütörtökön tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Közlésük szerint bár a Class FM adó január 11-ei Morning Show műsorát az adó a 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta, a médiatanács megítélése szerint az elhangzott tartalom 16-os korhatár-kategóriájú, és ennek megfelelően azt csak az este kilenc és hajnali öt óra közötti éjszakai sávban tehették volna közzé.
A műsorban a drog- és alkoholfogyasztást a gyerekeknek félreérthetően, a humor eszközével bagatellizálták, pozitív megvilágításba helyezték, kétszer erős trágárság is hallható volt, a homoszexualitásról pedig ironikusan, nem a kiskorúak érettségi szintjének megfelelő módon beszélgettek – írják.
Emlékeztettek arra: a médiatanács korábban már két esetben kiszabott 500-500 ezer forint bírságot a médiaszolgáltatóra ugyanennek a szóban forgó korhatár-besorolási jogszabályhelynek a megsértése miatt a tavaly december 30-ai, illetve a január 4-ei adások miatt.
Jelezték azt is: az RTL Klub szolgáltatójára azért szabták ki a szankciót, mert tavaly december 6-ai és 9-ei Egészségkalauz című műsorában egy patikahálózatról szóló burkolt reklámot tettek közzé.
Az NMHH közleménye szerint a testület hozzájárult, hogy a Radio Plus Kft. által a Budapest 96,4 MHz-es frekvencián eddig DJ FM névvel indítani tervezett körzeti kereskedelmi rádió Rádió 1 néven működjön.
A médiatanács jóváhagyta a Kultúr M Kft. Eger 100,7 MHz és a Diórádió Gyöngyös Kft. Gyöngyös 101,7 MHz és Hatvan 87,9 MHz médiaszolgáltatási jogosultságainak hálózatba kapcsolódását, valamint azt, hogy közös néven működjenek az adók.