Egyre népszerűbbek a pécsi repülőjáratok. A pécs-pogányi reptéren számos fejlesztés történt az elmúlt hónapokban.
– Az első Universal Air járat indulásától eltelt 3,5 hónapban már a világ összes földrészéről köszönthettünk utasokat, jelenleg már harminchárom ország állampolgárai utaztak a pécsi menetrendszerinti járatokkal, amelyek töltöttsége meghaladja a légitársaság és a repülőtér várakozásait – tájékoztatta lapunkat Dragovácz Márk, a Pécs-Pogányi Repülőteret Működtető Kft. ügyvezető igazgatója.
A heti négy Pécs-München járat nagyon fontos a bajor régióban élők és dolgozók, valamint családtagjaik számára. Privát és üzleti céllal utazók, külföldi egyetemisták növekvő számban veszik igénybe a csatlakozási lehetőségeket a müncheni repülőtérről több mint kétszáz desztinációba.
Dragovácz Márk elmondta azt is, hogy a harmadik máltai járat megjelenésével tovább nőtt az utazási napokat tekintve a kombinációs lehetőségek száma. A hazaútra hamar a legnépszerűbb lett a kényelmes vasárnap délutáni bő kétórás repülés.
A korfui járatok töretlen népszerűséggel jelenleg is telt házzal üzemelnek.
Az ügyvezető kiemelte: a repülőtér elérése gyors és egyszerű minden közlekedési eszközzel, legyen az a repülőtéri Tüke Busz járat, Volánbusz-járat, taxi vagy gépkocsi.
Július 23-án délután már a századik Universal Air járatot szolgálja ki a repülőtér.
Mivel 2012-ben az utolsó charterjáratok is leálltak, sok tekintetben tizenéves elmaradásokat kellett behozni a reptéren.
Dragovácz Márk tájékoztatása alapján összeszedtünk, milyen fejlesztések valósultak meg.
Beruházások:
- lecserélték a terminálépület tartalék áramforrását biztosító dízel aggregátort;
- poggyászszállító szalagot, elektromos vontatót, vontatórudat (a Q400 típushoz), poggyász-röntgent szereztek be;
- cserélték a kézipoggyász röntgent, és a check-in mérlegeket;
- hidraulikus kerekesszéket szereztek be mozgáskorlátozott utasok repülőgép lépcsőn történő mozgatásához;
- wi-fi hotspot rendszert alakítottak ki;
- klímát szereltek be az induló váró helyiségbe, és a torony szolgálati helyiségébe;
- kordonokat, terelő szalagokat, szelektív hulladékgyűjtőket szereztek be.
Felújítások, javítások
- terminálépület földszinti festése;;
- indulóváró helyiség mosdóinak komplett felújítása;
- a fénytechnikai- és navigációs rendszert támogató dízel aggregátor felújítása;
- utastájékoztató rendszer szoftver teljes, hardverelemek (számítógépek, monitorok) részleges cseréje;
- a közvilágítás elemeit cserélték;
- információs pultok bontása, átalakítása;
- üzemanyagkiszolgáló tartályautó karbantartása, szűrők és tömlők cseréje.
Oktatások
- speciális repülőtéri tűzoltó képzés;
- veszélyes áru kezelői képzés;
- elsősegélynyújtó tanfolyam;
- védelmi tudatosság képzés;
- előteres szakszolgálati tanfolyam;
- check-in képzés;
- emelőkosaras, és hidraulikus emelő képzés.
Szakmai munka
- elkészült a repülőtéri kézikönyv (Aerodrome Manual);
- elkészült a reptér wild-life programja;
- megterveztek és közzétettek két új műholdas navigációs eljárást, amelyeket az ősz folyamán publikálnak;
- elkészítették a mágneses elhajlás változásából eredő futópálya-irány módosítását érintő dokumentumokat, amelyek szintén ősszel lépnek hatályba.