Reggel nyolctól este nyolcig számos, eddig a megyében csak különböző helyeken elérhető ügykört lehet intézni Pécsett, a Nagy Lajos király útja 3. alatti kormányablaknál. Lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni.
A 2011. január 1-jén felálló kormányhivatalok általános ügyfélszolgálati helyszínei a kormányablakok, a megyei kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálati irodái. A kormányablak annak az egyablakos ügyintézésnek a kezdete, amelyet 2013 végére szeretnének bevezetni. Ekkorra – az elképzelések szerint – az állammal kapcsolatos összes hatósági ügyet a kormányablakokban lehetne intézni az addigra kialakuló járások központjaiban.
Dr. Hargitai János január harmadikán reggel nyolc óra előtt köszöntötte a kormányablak új munkatársait, a „kormány arcait” Pécsett a Nagy Lajos király útja 3. szám alatt megnyíló kormányablaknál. Mint mondta, a közigazgatási hivatal bázisán egy olyan szervezet kezdi meg működését, amely közelebb kerül az állampolgárokhoz, elébük megy azzal, hogy egy helyen csoportosítja a különböző hatósági ügyintézéseket.
„Azt akarjuk, hogy a kormány másképpen működjön. Eddig jellemző volt az ügyfélhárítás, mától azonban a szolgálat, a köz szolgálata az első és legfontosabb elvárásom a munkatársakkal szemben” – fogalmazott a kormánymegbízott, a Baranya Megyei Kormányhivatal vezetője.
Hargitai János kiemelte: ezután a vállalkozásokkal, földügyekkel, gyermekellátási támogatásokkal kapcsolatos ügyeket egyetlen helyen lehet elintézni, s ezzel mindannyian időt és pénzt takaríthatunk meg a jövőben.
Mint elhangzott, a baranyai az egyik legtöbb dolgozóval működő hivatal, hiszen itt 1300 munkatárs vesz részt a különböző szakigazgatási szervek mindennapi feladatainak ellátásában.