Jelentősen megdrágultak a szezonális édességek, a csokimikulás és a szaloncukor, mégis évente több ezer tonna fogy el.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének hagyományos adventi sajtótájékoztatóján elhangzott, idén kétmilliárd forint értékben nyolcmillió darab csokimikulás kerül a polcokra, a szaloncukorból pedig évi 3500 tonna fogy csaknem nyolcmilliárd forint értékben – írja a HVG.
Kiderült továbbá, hogy egyre nagyobb a kereslet a minőségi, valódi csokoládéval bevont cukrokra, ám kihívás az édességpiacon, hogy nagyon megdrágultak az alapanyagok, sőt hiány is van belőlük, valamint nőtt az átfutási idő.
A szövetség elnöke, Sánta Sándor megosztotta, tavaly húsvét körül a vírus miatt 25 százalékkal esett vissza a csokifogyasztás, de év végére a karácsonyi piac már visszarendeződött. Most pedig, az első visszajelzések szerint még jobban fogynak a szezonális csokik és cukrok, mint tavaly a drágulás ellenére is.
[su_quote]Összességében tavaly 230-250 milliárd forintot költöttünk édességekre, ennek bő negyede – 26 százalék – ment csokoládéra, 24 százaléka pedig kekszekre, piskótára. Az összforgalom csaknem ötöde esik a karácsonyi szezonra[/su_quote]
– foglalta össze a lap.
A magyarok kedvenc szaloncukrai
Az édességgyártók felmérése szerint még mindig a legnépszerűbb a zselés, a magyarok 60 százaléka imádja ezt a fajtát, utána következik (ez kicsit meglepő) a marcipános 46 százalékkal, holtversenyben az alkoholos-trüffelkrémes csodákkal.
A HVG beszámolt arról is, hogy az eseményen kihirdették az év szaloncukra verseny eredményét is, idén 152 ízt neveztek a gyártók.
- A győztes a gödöllői Sulyán Cukrászda Egy falat Mennyország sütemény-szaloncukra lett.
- A második a kiskunlacházi Demeter Chocolate jamaicai feketekókuszos fehércsokiba mártott édessége lett.
- A harmadik helyen a maklári Stühmer pisztáciakrémes szaloncukra végzett.
Választottak emellett kézműves, cukormentes, és „olcsó, de finom” szaloncukrokat is.
További részletek itt olvashatók.