Már négy grandiózus zománckép is a pécsi Modern Magyar Képtár gyűjteményét gazdagítja. A művek ráadásul olyan belső falakon kaptak helyet, melyeket az épület üvegfalán keresztül kívülről is látni, a leglátványosabban napnyugtakor kivilágítva!
A megvilágítás visszautal egy 18. században népszerű múzeumi gyakorlatra, a vatikáni galéria görög szobrainak fáklyafénnyel való éjszakai megvilágítására – írja a Janus Pannonius Múzeum lapunknak eljuttatott érdekes és izgalmas összefoglalójában.
A fáklyafény elszigetelte a szobrokat környezetüktől és egymástól, így azt a hatást keltették, mintha a múltból, egy eltűnt világból villannának éppen elő.
[su_quote]Az egységes fehér falak kontextusában tisztán művészetté válhatnak.[/su_quote]
Az esti lámpafény „alatt” a zománcképek (Kismányoky Károly, Ficzek Ferenc, Szijártó Kálmán és Pinczehelyi Sándor művei) pedig egykori közösségi funkciójukat kapják vissza a múltból, hogy egyrészt dekorációként jelenhetnek meg a múzeum homlokzatán, másrészt az állandó kiállítás részeként „az absztrakt geometrikus táblaképek magányos életét élhetik a belső térben”.
A zománcművekkel együtt a múzeum üvegfalán át egy kiállítást is megcsodálhatunk Amerigo Tot, Vilt Tibor, Bocz Gyula, Hopp-Halász Károly, Csiky Tibor, Harasztÿ István, Kigyós Sándor, Galántai György, Érmezei Zoltán és Pauer Gyula plasztikáival, illetve Kocsis Imre festményével.
A pécsi képtár ezzel a kívülről megtekinthető látványos tárlattal várja az arra sétáló, műélvezetre vágyó nézelődőket a járvány idején.