Egyébként érdemes inkább az online szolgáltatásokat használni – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
A NAV hangsúlyozza, hogy a hivatalnál már jó ideje csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás).
- A magánszemélyek beadhatják online a VISSZADO-nyilatkozatot.
- A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, adatbejelentési kötelezettségeiknek is eleget tehetnek.
- Számos adóügyet lehet intézni egyszerűen, egy telefonhívással, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon.
- A NAV ügyintéző rendszerét ingyenesen a 06-80/20-21-22-es számon hívhatjuk hétfőtől csütörtökig 8.30–16.00, pénteken 8.30–13.30 között.
- Általános tájékoztatást előzetes regisztráció nélkül is kérhetünk a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.
Ha mégis a személyes ügyintézés mellett döntünk, mától, azaz november 15-től kötelező viselni a maszkot az ügyfélszolgálatokon.
További részletek itt olvashatók.
Hirdetés