Máris hozzányúlt a Pécsi Közlekedési Zrt. az ősztől módosított menetrendhez, miután zsúfoltság alakult ki a legforgalmasabb járatokon reggelente. A társaság a következő időszakban közterület-felügyelőket von be ellenőri feladatokra. A buszok ülései közben megújulás előtt állnak.
Ahogy azt korábban már kilátásba helyezte a PK Zrt., egy hónapon belül finomhangolást hajtott végre az ősszel módosított menetrenden. Mint azt a cég kommunikációs osztályán lapunkkal közölték, az őszi menetrend hatékonyságát, a járatok kihasználtságát folyamatosan figyelik, s ennek értékelése alapján a szükséges módosításokat megteszik.
A menetrend szeptemberi életbe lépése óta az utasok azt tapasztalhatták, hogy a 2 és a 2/A vonalakon a járatok rendkívül zsúfoltak. Mindezt a társaság is észlelte, ezért ezeken a vonalakon e hónapban járatsűrítést hajtottak végre (lásd alább). Azzal kapcsolatban, hogy mi módon történik az utasok erről való tájékoztatása, azt közölték, hogy folyamatosan pótolják a megállókban a táblákat azoknál a helyeknél, ahol ezek hiányát észlelik.
Október óta a jegy és bérlet nélkül utazóknak is jóval mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk. Mint azt a pótdíjak drasztikus növelésével kapcsolatban megtudtuk, e hónap elejétől több esetben is szükség volt az új díjak alkalmazására, s a helyszíni bírságolás mellett az ügyfélszolgálati irodában is sor került pótdíj-befizetésekre. Valószínűleg a magasabb összegek miatt, több utas is élt a részletfizetés lehetőségével.
Ellenőrök tekintetében is erősített a társaság, s a kapott információk szerint számukat tovább növelik egy hónapon belül. Újdonság az is, hogy októbertől már a közterület-felügyelők is részt vesznek a jegyellenőrzésben, a cég segítségükkel a jelenleginél jóval több ellenőrzést hajt majd végre a jövőben.
Megkérdeztük, hogy a tapasztalatok szerint az összességében átlagosan 19 százalékkal megemelt viteldíjak távol tartják-e az utasokat a buszoktól, s ha igen, milyen mértékben. Kérdésünkre azonban nem kívánt válaszolni a társaság, pedig csak a szeptemberben és az októberben eladott bérletek számát hasonlítottuk volna össze.
Azt azonban közölték: a viteldíj-emelésből tíz százalékos bevétel-növekedést vár a PK Zrt. éves szinten. Terveik között szerepel, hogy ebből a bevételből elkezdik az autóbuszok elhasználódott üléshuzatának folyamatos cseréjét, hogy ezzel is javítsák az utasok komfortérzetét.
Változások:
Munkanapokon változott a menetrend a 2-es, a 2A-s, a 20-as és a 20A-s vonalakon. A 20 és 20/A vonalon az Uránvárosból 13.40-kor induló járat a Hőerőmű helyett a Baromfifeldolgozóig közlekedik, a Baromfifeldolgozótól 14.15-kor indul vissza Uránvárosba. A 2-es vonal Uránvárosból 4.30-tól 5.45-ig 15 percenként, 5.58-tól 7.58-ig 12 percenként, 8.10-től 12.30-ig 10 percenként, 12.45-kor, 13.00-tól 16.24-ig pedig 12 percenként indul. Ezt követően még 16.37-kor és 16.52-kor közlekedik a busz, majd 17.00 órától változatlanul jár. A 2-es 4.45, 5.05, 5.20, 5.36, 5.53, 6.08, 6.23-kor indul Fehérhegyről, majd 6.36-tól 8.36-ig 12 percenként, 8.48-tól 12.58-ig 10 percenként közlekedik. Ezután onnan 13.09-kor és 13.24-kor indul járat. 13.39-től 17.03-ig 12 percenként, majd 17.16-kor és 17.28-kor közlekedik. 17.36-tól változatlan maradt a menetrend. A 2/A vonalon 5.52-től 7.52-ig 12 percenként, 12.37-kor, 12.52-kor, 13.06-tól 16.30-ig 12 percenként és 16.45-kor indul a busz Uránvárosból. A Budai állomásról 5.04-től 5.34-ig 15 percenként, 5.50-kor, 6.06-kor, 6.23-tól 8.11-ig 12 percenként, 8.26-kor, 13.08-kor, 13.23-kor, 13.37-től 17.01-ig pedig 12 percenként indul a busz. A következő járat 17.15-kor indul, ettől az időponttól kezdve változatlan maradt a menetrend.