Már minisztériumi egyeztetés alatt áll az a KRESZ-módosítási csomag, amely az elektromos rollerekre vonatkozó előírásokat is szabályozná. A telex információi szerint, teljesítménytől függően a kerékpárokra, vagy a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó szabályok fognak vonatkozni az e-rollerekre.
Az e-rollerek státuszát illetően eddig KRESZ-szabály nem volt, csupán egy miniszteri állásfoglalás, még 2019-ben. Akkor egy parlamenti kérdésre Pintér Sándor belügyminiszter azt mondta, az elektromos rollerre segédmotorok kerékpárként kell tekinteni. Tekintettel arra, hogy a rollerezők nagy része sem indexet nem szerelt az eszközre, sem sisakot nem hord, amikor azzal közlekedik, bizony könnyen büntethetővé is váltak a használói. Már csak azért is, mert a segédmotoros kerékpár vezetéséhez jogosítvány kell, és természetesen kerékpár-úton sem lehet vele közlekedni.
A telex cikkéből kiderül, hogy az új törvényjavaslatba két kategóriát különböztetnének meg. Lenne kis teljesítményű motoros roller (legfeljebb 350 W-os teljesítményű motorral, amely sík úton önerejéből legfeljebb 25 km/h-s sebességel képes haladni), és nagy teljesítményű. Előbbire a kerékpárra, utóbbira a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályok lennének érvényesek – néhány apró eltéréssel. A kis teljesítményű rollereken ugyanis az új KRESZ szerint utast szállítani nem lehetne, és az alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/h lenne. Utast a nagy teljesítményű rollereken sem lehet majd szállítani, a vezetését pedig 16 éves alsó korhatárhoz kötnék.