Az otthonunk családunk élettere, egyúttal jellemzően a legértékesebb tulajdonunk, így alapvető érdekünk, hogy gondoskodjunk biztonságáról.
Márciusban egy hónapig ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál. Erről február 15-ig biztosítói tájékoztatót kaptak az ügyfelek. A minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítást választók átlagosan mintegy húsz százalékkal olcsóbb éves díjat és ügyfélközpontú szolgáltatást kaphatnak.
Mikor lehet lakásbiztosítást váltani?
Meglévő lakásbiztosításunkat legkésőbb a szerződéskötés évfordulója előtt 30 nappal mondhatjuk fel, de 2024-től márciusra is időzíthetjük lakásbiztosításunk felmondását. Ezt követően a rendes felmondási idő leteltével, vagy április 30-ig köthet egy kedvezőbb – akár biztosítóváltást is magában foglaló – szerződést.
A felmondásnak legkésőbb március 31-ig meg kell érkeznie a biztosítóhoz. A felmondást (a felmondani szándékozott biztosítási szerződés esetleges kedvezőbb alakisági formát lehetővé tevő rendelkezése hiányában) írásban szükséges megtenni, megadva a szerződő nevét, a biztosított ingatlan címét és a biztosítás kötvényszámát, egyértelműen jelezve a szerződő szándékát.
Milyen esetekben NEM fogadja el a felmondást a biztosító?
Amennyiben a felmondás március 1-jét megelőzően, vagy március 31-ét követően érkezik be a biztosítóhoz. A felmondásnak igazodnia kell a felmondandó szerződésben rögzített alakisági szabályokhoz, így nagy valószínűséggel csak írásban megtett módon lesz érvényes. A díjhátralék léte viszont nem akadálya a szerződés felmondásának, ugyanakkor ilyen esetben a biztosítónak a felmondásos megszűnés időpontjáig – április 30-ig – bírósági úton is kikényszeríthető követelése marad a kockázatvállalásával érintett időszakra eső díjra/díjrészletre. Ezért az tekinthető helyes ügyfélmagatartásnak, ha az ügyfél a felmondott szerződésén, annak felmondásos megszűnéséig a biztosítónak járó díjrészt a felmondást követően mihamarabb megfizeti a korábbi biztosítója részére.
Mit érdemes szem előtt tartani lakásbiztosítás-váltáskor?
- Alaposan nézze át aktuális biztosítása következő időszakra szóló tájékoztatóját! Gondolja át, hogy a tájékoztatóban szereplő feltételek, a biztosítási fedezet megfelel-e a valós igényeinek!
- Vegye számba milyen változások érintették otthonát az elmúlt időszakban! Ilyen lehet például egy felújítás, nyílászáró-csere, festés-mázolás, vagy egy új, nagyobb értékű berendezési tárgy, elektronikai eszköz vásárlása.
- Ha a biztosítást továbbra is megfelelőnek találja, nincs teendője, de ha úgy ítéli meg, hogy aktuális biztosítása – például az ára vagy a fedezetek alapján – nem lesz megfelelő a következő időszakra, hasonlítsa össze más szolgáltatók ajánlatával!
- Ha megtalálta az új, megfelelőnek tűnő lakásbiztosítást, alaposan olvassa át az ajánlat részleteit, feltételeit!
- Különös figyelemmel nézze át, hogy alapesetben mely káreseményekre terjed ki a fedezet, és melyek azok, amelyekért esetleg külön díjat számít fel a biztosító! Előfordulhat, hogy egy elsőre drágábbnak tűnő biztosítás összességében előnyösebb, mint az olcsóbb, mert az alapkonstrukció olyan fedezeteket is tartalmaz, amelyekért az olcsóbb esetében – kiegészítő biztosításként – külön díjat számít fel a szolgáltató.
- Fontos szempont lehet továbbá az ügyintézés, a kapcsolattartás módja: van-e lehetőség például online kapcsolattartásra?
- A kárbejelentés módjának és a kárrendezés menetének is érdemes utánanézni: lehetőség van-e például online kárbejelentésre és kárfelmérésre, vagy ezeket csak személyesen lehet intézni, illetve nyomon követhető-e a biztosító honlapján a kárrendezés menete?
- Ha kiválasztotta kiválasztotta az új konstrukciót, az új szerződés megkötése előtt írásban fel kell mondania meglévő biztosítását! A felmondásnak márciusi váltás esetén legkésőbb március 31-ig, évfordulós váltás esetén legkésőbb a biztosítási évfordulót megelőző 30. napig be kell érkeznie a biztosítóhoz. Tehát nem a felmondás elküldésének, postára adásának a dátuma számít, ezért postai feladás esetén mindenképpen számolni kell a kézbesítési idővel.
- Márciusi felmondás esetén április 30-ig, évfordulós felmondás esetén az évfordulót követő kockázatviselési kezdettel már megkötheti az Ön számára legmegfelelőbb új lakásbiztosítási szerződést akár egy másik biztosítónál.
Pénzügyi fogyasztóvédelmi (banki, biztosítási) kérdése esetén keresse a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodákat bizalommal: https://penzugyifogyaszto.hu/
A tanácsadás díjmentes!
Elérhetőségek:
Cím: 7623 Pécs, Rákóczi út 24-26., I. emelet, 221. számú iroda
Telefon: +36 70 243 3356 (ügyfélfogadási időben)
E-mail: [email protected]
Web: www.penzugyifogyaszto.hu, facebook.com/penzugyifogyaszto
Ügyfélfogadás:
HÉTFŐ: 8:00-14:00 // SZERDA: 8:00-14:00 // CSÜTÖRTÖK: 11:00-17:00
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
(x)