Nem érdemes várni a téligumi lecserélésével, mert így elkerülheti a baleseteket. Hosszabb fékút, kicsúszás veszély, összeégő lamellák – erre lehet számítani, ha nem teszi fel autójára a nyári gumit. A tavasz jó alkalom egy teljes átvizsgálásra is.
Sokan bele sem gondolnak, hogy a téligumik használata nyáron ugyanolyan balesetveszélyes, mint a télen a nyári gumi használata. A szakember szerint bevett szokás, hogy az elhasznált téligumit nyáron is fennhagyják mondván, ősszel úgy is újat vesznek. A téligumi 15-20 fok felett balesetveszélyes, mert kenődik, csúszik a forró aszfalton.
– A tapasztalatok szerint az autósok a hideg idő elmúltával is hajlamosak hónapokig még téligumival járni, de ha a hőmérséklet tartósan 7 fok fölé emelkedik, akkor már gazdaságosabb és – ami sokkal fontosabb – biztonságosabb a nyári gumi használata. A meleg aszfalton a puha gumi megcsúszik, az autó labilissá válik, egy hirtelen fékezés esetén jelentősen megnő a fékút, ráadásul a gumi lamellái összeégnek a nyári hőségben, így aztán télen sem lesz már jó a hatásfoka – mondta lapunknak Szabó János, az egyik pécsi gumiszerviz ügyvezető-tulajdonosa.
A tavaszi felkészülés jó alkalom az autó állapotának felmérésére. Érdemes megnézni, hogy a gumialkatrészek, porvédők állapota megfelelő-e, és a fékbetét nem vékonyodott-e el. Fontos benézni a motortérbe is, ellenőrizni a folyadékszinteket. A legfontosabb a motorolaj, a fék- és a fagyálló folyadék szintjének ellenőrzése, s újabb kocsi esetében a szervo-hidraulikaolaj szintjét sem érdemes kihagyni.
Az alapos sofőrök ilyenkor nem szalasztják el a világító- és jelzőberendezések átnézését sem.
A szervizvezető szavaiból kiderült: az újabb évjáratú kocsik tulajdonosainak szem előtt kell tartaniuk azt is, hogy a házilag elvégzett égőcsere sokszor több kárt okozhat, mint hasznot. Ma már egy egyszerű izzócsere is szakműhelyt kíván. Azt, hogy még milyen a teendőink vannak tavasszal, ebből a cikkből tudja elolvasni: KLIKK!