Sok pécsi autós nem engedi ki a járműveket a megállóból, az utasok egy része pedig a sofőrökön vezeti le a feszültséget. Ez is kiderült a Tüke Busz Zrt. év végi rendezvényén, amelyen díjazták a társaság embereit is. Csizi Péter alpolgármester bejelentette: új buszok jönnek januártól és a városvezetés lecserélné az összes Mercedest és Ikarust; tavaszig kész az utastájékoztatási rendszer is.
– Messziről indultunk: kimaradó járatokat, rossz műszaki állapotú buszokat, az ellehetetlenülés szélére sodródott buszvállalatot örököltünk. Ma már elmondhatjuk, hogy járatkimaradások már csak a legritkább esetben történnek, harmincöt új busz állt be a lestrapált régiek helyére, rendbe tettük, megemeltük az alkalmazottak bérét, járandóságaikat – mondta Csizi Péter a Tüke Busz Zrt. pénteki, évzáró rendezvényén.
Árki Sándor vezérigazgató kiemelte: elérték, hogy ebben az évben december 18-ig a 44.500 járatból mindössze 11 járat nem tudott elindulni, azok is előre nem látható meghibásodás vagy forgalmi akadályok miatt.
Csizi Péter a jövőt felvázolva elmondta, január végéig öt darab vadonatúj csuklós Volvo autóbusz csatlakozik a 35 járművet számláló, új flottához. Emellett tavaszig minden járműbe bekerülnek a LED-es kijelzők, s gépi hangos utastájékoztatás is lesz. Ezzel együtt a város a Magyar Fejlesztési Banktól 4 milliárd forintos hitelt is felvenne jövőre, hogy további, várhatóan több tucat busz vásárlására elegendő forrást szerezzen.
– Lépésről lépésre, felelősen építkezünk, mindig addig nyújtózkodunk, ameddig a takarónk ér. A terv, hogy idővel, pár év alatt az összes mai Ikarust és Mercedest lecserélhesse a Tüke Busz Zrt. új járművekre – mondta el Csizi.
A rendezvényen a vállalat elismeréseket is adományozott a cég legkiválóbb dolgozóinak, minden állomásról sofőröket, forgalomirányítókat választottak ki vezetői javaslatokra.
Varga Zsolt (alsó képünkön) például a Budai Állomásról induló járatokat vezeti.
– Tizenkilenc éve vagyok a pályán, s minden valószínűség szerint maradok is – mondta. Beszámolt róla, hogy idén érezhetően javult a helyzetük, mert a buszok jobb műszaki állapotban vannak, mint korábban, megbízhatóan működnek, s végre a biztonságot garantáló gumik is kitűnőek. Pár aggasztó történés azért így is akad, de ez mindennapos, s nem a céggel van összefüggésben, mondta.
Varga Zsolt szerint bár valamelyest javult a 19 év alatt a pécsi közlekedők mentalitása, sok autós még mindig nem hajlandó a buszokat kiengedni az öblökből, nem veszik figyelembe, hogy a járműveket menetidő köti. Kis túlzással a figyelmetlen sofőrök miatt egy-egy sofőr mindennap élet-halál harcot vív a pécsi utakon, tette hozzá.
Szerinte az utasok, sofőrök élete is egyszerűbb lenne, ha több pécsi autós figyelne a buszokra, talán így a feszültséget a sofőrökön levezető utasból is kevesebb lenne, hiszen jobban tudnák tartani a menetidőt, kevesebb lenne az elégedetlenség – így vélekednek a buszvezetők.
[box title=”A díjra felterjesztett munkatársak neve, beosztása:” box_color=”#3085f2″]Gazdasági terület: Krémer Jánosné – bérelszámoló
Trischler Józsefné – pénztáros
Forgalmi terület:
Sándorné Csetneki Andrea – utas-baleset biztosítási ügyintéző
Tankó Zsolt, autóbuszvezető – Főpályaudvar
Weimann István, autóbuszvezető – Főpályaudvar
Váradi István, diszpécser
Aradvári István, autóbuszvezető – Uránváros
Papp Jenő, autóbuszvezető – Uránváros
Gurbó Gyula, autóbuszvezető – Kertváros
Varga Zsolt, autóbuszvezető – Budai Állomás
Műszaki terület:
Petőfi Kálmán – vonalszerelő
Szombathy Péter – műszaki technológus[/box]