Lemondtak idei ruhapénzükről a Pécsi Közlekedési Zrt. dolgozói, akik hamarosan nagytakarítást is tartanak annak érdekében, hogy az utasok számára is érzékelhető legyen a változás a cég háza táján.
A PK Zrt. többségi részesedését és annak irányítását március 31-én szerezte vissza a pécsi önkormányzat a kisebbségi tulajdonostól, a Mecsekbusz Kft.-től. A váltást megelőzően, a közlekedési vállalat munkájával kapcsolatban az elmúlt hónapokban számos kifogás érkezett: az utasok a kimaradozó járatokat, a koszos buszokat emlegették fel elsősorban.
Sovák Attila forgalomtechnikai mérnök, a társaság felügyelőbizottsági tagja közölte: már aznap végigjárták az egyes állomásokat, s a dolgozókat arra kérték, hogy amit meg tudnak tenni ebben a helyzetben, azt tegyék meg, hogy az utasok is érzékelhessék a váltást. Mint mondta, érzékelve a megszaporodó kritikákat, maguk a sofőrök is takarítják a buszokat, a pályaudvarokat, megállóhelyeket, s heteken belül egy napot, munkaidőn kívül erre áldoznának a cég alkalmazottai.
Hofekker Ferenc, a PK Zrt. szakszervezetének elnöke hozzátette: a munkavállalók is úgy találták, hogy a járművek műszaki állapota, az utasok kiszolgálása nem megfelelő. Azt érezték, hogy leépül a vállalat, s várták már a változást, örültek, hogy lépett a város. Ugyanakkor továbbra is 10-20 gépjármű hiányzik a napi forgalomból, s sokszor a szolgálatban lévő autóbuszvezetők terhelése növekszik. Sokszor emberfeletti munkát végeznek, teszik a dolgukat ebben a nehéz helyzetben is – mondta.
A társaság dolgozói más területen is áldozatot hoznak: évi tízmillió forintot költ a PK Zrt. a munkaruhákra, ám a vállalat nehéz anyagi helyzete miatt úgy döntöttek, nem használják fel ezt a pénzt, ezért idén nem vásárolnak új egyenruhát. Immár bizakodnak abban, hogy minél hamarabb sikerül a bérelt buszokkal jobbá tenni a közlekedést, és újak beszerzésére is sor kerül hamarosan.
A szakszervezeti elnök ugyanakkor megemlítette azt is, hogy míg a MÁV és a fővárosi BKV több száz milliárd forint többlet-támogatást kapott a kormánytól, addig a vidéki nagyvárosok helyi tömegközlekedésének megsegítésére nem áldoztak, holott egy kisebb csomag rengeteget lendítene a vidéki vállalatok helyzetén.