Ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk a jövőben az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, és az ilyen cégek a fogyasztóknak nem nyújthatnának fogyasztói hitelt – többek között ezt tartalmazza a Kereszténydemokrata Néppárt csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó javaslata, amelyet csütörtökön nyújtanak be az Országgyűlésnek.
Rétvári Bence, a kisebbik kormánypárt alelnöke budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a javaslat három törvényt érint, módosulhat a kereskedelemről szóló szabályozás, a gazdasági reklámtevékenységről és a hitelintézetekről szóló jogszabályok. A javaslatot szeptember közepén kezdheti tárgyalni a parlament és október végén, november elején válhat hatályossá.
A KDNP alelnöke a problémát érzékeltetve rámutatott: míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz.
Kifejtette: a fogyasztói beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett cégek a szerződéskötést követően elérhetetlenné válnak. Ezt szeretnék megakadályozni azzal, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozások ügyfélszolgálatot legyenek kötelesek fenntartani, és telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kelljen. Az indítvány szerint az állandó ügyfélszolgálati irodának a hét legalább egy napján este nyolc óráig nyitva kell tartania.