Az LMP szerint a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény előterjesztett módosítása révén a tőkeerős, jól helyezkedő cégek „prédájává” válhat a közösségi közlekedés piaca – írja az MTI.
Keresztes László Lóránt, a párt közlekedési szakszóvivője vasárnapi pécsi sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy a közúti közlekedésre vonatkozó közszolgáltatási szerződések jövő év végén lejárnak, közeledik a nemzetközi kötelezettségek által előírt piacnyitás.
Mint mondta, a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosítása alapján lehetségessé válna, hogy egy adott térségben a közszolgáltatáselőírt minimális szintje mellett az egyes, gazdaságosan ellátható járatok kiszervezhetőek legyenek.
Ez szerinte magában hordozza annak lehetőségét, hogy jól helyezkedő vállalkozások kiválogassák a jelentős bevételekkel kecsegtető járatokat. Így – tette hozzá, félő, hogy az elöregedett buszparkkal dolgozó, állami tulajdonú szolgáltatók nehéz helyzetbe kerülnek majd.
Keresztes László Lóránt szerint a módosításnak ez a része kedvezőtlenül befolyásolná az egységes közlekedési rendszert, és olyan helyzet alakulhatnak ki, amelyben a jobb összeköttetést jelentő, kényelmesebb járatok az alacsony jövedelműek számára nem lennének megfizethetők.
Az LMP szakszóvivője azt mondta: azonnali lépéseket kell tenni a közlekedési szövetségek kialakításáért, az ütemes menetrend bevezetéséért, a párhuzamosságok megszüntetéséért, valamint a periférikus térségek jobb ellátásáért A tömegközlekedést kedvezményes áfakörbe kell sorolni, a bérleteket adómentesen adható juttatássá kell tenni, és biztosítani kell, hogy a tömegközlekedés ágazatában a lakosság jobb ellátása, a gazdaságosság, továbbá a környezetterhelés csökkentése, és „ne a profitérdekek kiszolgálása, és a piac lerablása legyen előtérben” – tette hozzá.