Építés előtt áll az M6-os folytatása, tervezik a mohácsi Duna-hidat, de más területeken is komoly közlekedési fejlesztések indulnak el, derült ki egy szerdai mohácsi sajtótájékoztatón.
A sztrádahosszabbításról, a Duna-hídról, a vasúti- és reptérfejlesztésről is egyeztetett szerdán Mohácson Szekó József, a város polgármestere, Vári Attila, Pécs polgármesterjelöltje és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
Az államtitkár a tárgyalás utáni sajtótájékoztatón hangsúlyozta, a kormány stratégiai célja az M6-os autópálya Bóly és az országhatár közötti szakaszának megépítése. Az európai uniós társfinanszírozással, Villány bekötésével megvalósuló beruházás építési engedéllyel és kivitelezési tervekkel rendelkezik, jelenleg már az ingatlanszerzések, kisajátítások zajlanak, s hamarosan kiírják a kivitelezési közbeszerzési eljárást is.
Kijelentette: magyar részről 2022 végéig megépíthető a szakasz, ezzel együtt, tette hozzá, „csak úgy lehet azt értelmesen üzembe helyezni”, ha Horvátország is megépíti a folytatását a határ túloldalán. Mint mondta, az eszéki Dráva-híd készen van, az Eszék–Pélmonostor országhatárszakasz megépítése ugyanakkor még nem tudott elindulni.
A Pécs–Szigetvár–Barcs között tervezett M60-as gyorsforgalmi út tervezése megkezdődött Mosóczi László államtitkár szavai szerint, a kivitelezésről pedig az engedélyek és tervek birtokában 2021-ben hozhat döntést a kormányzat várhatóan a Pécs–Szigetvár, Szigetvár–Barcs szakaszolási sorrendben.
Mosóczi László tájékoztatása szerint zajlik a 67-es gyorsforgalmi út Kaposvár–Szigetvár–Zaláta közötti szakaszának előkészítése, és az M9-es gyorsforgalmi út előkészítése is. Utóbbi kapcsán elmondta: a szakasz magában foglalja majd a mohácsi Duna-hidat is, amelynek tervezési munkálatai zajlanak, és 2020 végén dönthet a kivitelezés megindításáról a kormány.
A vasúti fejlesztésekre térve közölte, jelenleg folyik a Kelenföld–Pusztaszabolcs vonal teljes átépítése, amelynek eredményeként 2020 végére 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a szakaszon a vonatok, a Pécs és Budapest közötti IC-k menetideje pedig húsz perccel rövidülhet. Távlati cél, mondta, hogy elkészüljön a déli vasút a Debrecen–Nagyvárad–Nagyszalonta–Gyula–Békéscsaba–Hódmezővásárhely–Szeged–Szabadka–Baja-Bátaszék–Mohács–Pécs útvonalon, e tervvel kormánybiztos foglalkozik, emelte ki Mosóczi László.
A térség légiközlekedéséről szólva az államtitkár azt mondta, a pécs-pogányi reptér fejlesztése is szükséges a jövőben ahhoz, hogy Baranya mind idegenforgalmi, mind gazdasági szempontból lendületet kapjon.
Vári Attila, a Fidesz, a KDNP és az Összefogás Pécsért Egyesület pécsi polgármesterjelöltje azt mondta, a kormányzati fejlesztések összhangban vannak elképzeléseivel, amelyek Pécs országhatárokon átnyúló értelemben vett régióközponti szerepének megerősítésével kapcsolatosak. Mint mondta, fontos, és kihat a régióvezetői szerepre, hogy Pécs milyen közlekedési lehetőségekkel rendelkezik. Az említett észak–déli és kelet–nyugati irányú közlekedési fejlesztésekkel a régió egy olyan minőségi lehetőséget fog kapni, amely a gazdaság élénkítésére, további cégek idevonzására is nagy hatással lesz.
– A környékbeli városokkal és a kormánnyal közösen kívánunk azért dolgozni, hogy az egész régió erősödni tudjon – mondta Vári Attila.
– Így összefoglalva, egy csokorban polgármesterségem ideje alatt még nem hallottam ilyen jelentőségű fejlesztésekről – emelte ki Szekó József mohácsi polgármester, aki úgy fogalmazott: ha nem tudjuk bekapcsolni a térséget a közlekedési vérkeringésbe, az a gazdaságra is rányomja a bélyegét, éppen ezért előremutatóak a mostani bejelentések.