Alig járnak az autópályán, amelyet PPP-konstrukcióban építettek meg, s ami miatt nincs pénz más utakra. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a 6-os út nyomvonalán túl nagy költséggel lehetett volna sztrádát építeni.
A Pécs-Budapest távolság a sztrádán 238 kilométer, ám a 6-os főúton mindössze 198 kilométer. A különbség ugyanakkor még akkor is szembeötlő, ha a Pécs és Szekszárd közötti szakaszt a 6-oson tesszük meg, így ugyanis 210 kilométerre zsugorodik a táv. Ráadásul a gyorsaság szempontjából sem feltétlenül jobb megoldás az M60-as, hiszen Szekszárdig a mohácsi kerülő miatt nagyjából ugyanannyit idő mehetünk, mit a 6-os úton. Nem véletlenül választják sokan a rövidebb utat, arról nem is beszélve, hogy így akár az autópálya díjat is megspórolhatják.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályának tájékoztatása szerint a 6-os főút nyomvonalához illeszkedő, 130 km/ó sebességű út csak jelentős építési költségekkel és környezetrombolással lett volna megvalósítható. A tárca szerint a környezetvédelmi hatóság sem járult volna hozzá a Mecsek hegység védett részein való átvezetéshez. Ráadásul a fejlesztés összefügg a nemzetközi közlekedési folyosók kijelölésével, a sztráda a Plocse – Szarajevó – Eszék – Budapest útvonal része.
A legfrissebb forgalomszámlálási adatok szerint egyébként az M6-oson Szekszárd és Bóly között naponta 5039 autó halad el, míg az M60-ason (Bóly és Pécs között) már csak 4132 jármű. Szekszárdig még jól teljesít a sztráda, közel kétszer annyian használják ugyanis a tolnai megyeszékhelyig.
A bevételek pedig igencsak szerények, hiszen mindössze 1,5 milliárd forinttal számolhattak, aminek kétharmada az M6-os szekszárdi szakaszához volt köthető, míg az M60-asra jutó összeg csupán 500 milliót tett ki. Külön érdekesség, hogy ennek a pénznek a nagy részét, 1,28 milliárd forintot karbantartásra költik.
Az M3 hasonló típusú szakaszainak forgalmi átlagértéke Emőd (M30) és Görbeháza (M35) között naponta 15.473, Görbeházától Nyíregyházáig 8248 jármű. A legnagyobb eltérés a tehergépjárművek forgalmában mutatható ki, az M60-on mért érték 70-80 százalékkal marad el az M3 Emőd-Nyíregyháza szakaszának adatától. Ez pedig azt is jelzi, valójában nem használják teherforgalomra az utat.
[frame]
A PPP miatt nem jut útfelújításra
A kiválasztott finanszírozási megoldás, a köz- és magánszféra együttműködése, vagyis a PPP konstrukció – a szaktárca álláspontja szerint – egyértelműen előnytelen az állam számára. Az ilyen formában megvalósított autópálya-fejlesztések hosszú évtizedekre szóló, jelenleg évente 100 milliárd forintos kiadást jelentenek a költségvetésnek. A rendelkezésre állási díjak megfizetése drámaian leszűkítette a karbantartási, fejlesztési forráslehetőségeket. A tárca szerint az e célra lekötött közpénzekből átfogó felújítási programot lehetett volna indítani, amellyel megfékezhető, megfordítható lett volna a közúthálózaton az elmúlt évtizedben bekövetkezett állapotromlás.
[/frame]