A Magyar Távirati Iroda Zrt. második helyezést ért el a MagyarBrands üzleti (B2B) márkáinak 2010-es listáján. Az ezzel járó díjat csütörtökön vette át Szabó László Zsolt vezérigazgató-helyettes az MTI székházában.
Szabó László Zsolt elmondta: nagyon örülnek a második helyezésnek, amely az MTI valamennyi munkatársának minőségi munkáját bizonyítja. A MagyarBrands programot idén indították útjára a hat éve elnyerhető Superbrands cím mellett, ez az első ilyen jellegű kezdeményezés azokban az országokban, ahol a Superbrands létezik.
Az elismerést átadó Csanda Eszter, a MagyarBrands program szervezője, a United Publisherrs Hungary Kft. munkatársa szerint a kezdeményezéssel egy „klub” jöhet létre, amely a legjobb magyar márkákat tömöríti. Hozzátette: már régóta felmerült az igény a magyar márkák részéről, hogy a külföldiektől elválasztva, külön is értékeljék őket. Mint kifejtette: a hagyományteremtő kezdeményezés fővédnöke Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, ami a kormány támogatását is bizonyítja.
A MagyarBrands védjegy előre meghatározott, egységes szempontrendszer alapján, pályázati úton nyerhető el – közölte Csanda Eszter. Kiemelte: a legjobb márkákat a MagyarBrands szakmai bizottságának vezetői által összeállított „kézzelfogható, objektív” kritériumrendszer szerint pontozzák, az értékelési szempontok között szerepel például, hogy a márka hány éve van jelen a magyar piacon, a márkát tulajdonló cég hány százaléka van magyar tulajdonban, mekkora az ismertsége a magyarországi fogyasztók körében, vagy hány embert foglalkoztat Magyarországon.
A MagyarBrands listáján szereplő márkák mindegyike egy évig díjmentesen használhatja a védjegy logóját, amely a kezdeményezők szándéka szerint minden magyar fogyasztónak egységes üzenetet közvetíthet – vélekedett Csanda Eszter.
A MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek a határokon kívül is, a védjegy pedig a hazai és nemzetközi piacon olyan értéket képvisel, amely a vásárlók számára a megbízhatóságot és minőséget tanúsítja.
A listán az első helyezett a Rába Járműipari Holding Nyrt., a harmadik pedig Egis Gyógyszergyár Nyrt. lett.
Az MTI májusban elnyerte a Business Superbrands címet, a nemzeti hírügynökséget szakértői bizottság sorolta a vezető hazai márkák közé, és alkalmasnak találta arra is, hogy a magyar fogyasztók számára különleges érzelmi értékkel bíró márkaként jelölést kapjon az idén első alkalommal kiosztott MagyarBrands címre.