Romlott tavaly a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűsége és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadása miatt – derül ki az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK) csütörtökön kiadott közleményéből.
Az ágazatban működő cégek értékesítési árbevétele 2,6 százalékkal 179 milliárd euróra emelkedett ugyan 2018-ban, bevételarányos nyereségük azonban 1,0 és 1,3 százalék között alakult, míg 2017-ben 1,5 százalék volt az átlag.
A dízeltechnológia szűnni nem akaró hibáztatása és az új járművek WLTP emissziós mérési eljáráshoz kötött engedélyeztetésének a fennakadásai komolyan megviselték az autókereskedelmi ágazatot – mutatott rá Jürgen Karpinski, a ZDK elnöke a szervezet éves eredményét bemutató sajtótájékoztatón.
Az ágazat eredményességét a részben a kereskedők által viselendő környezetvédelmi járulék is megterhelte – mondta megjegyezve, hogy nehézségekbe ütközik az Euro 5 kategóriás dízelautók újraértékesítése is. A kereskedőknél jelenleg mintegy 190 ezer Euro 5 besorolású használt dízelautó van készleten – mutatott rá.
A ZDK kereskedők körében végzett felmérése szerint dízelautókat újraértékesíteni csak mintegy 30 százalékos, esetenként annál magasabb árengedményekkel lehetséges. Mindemellett az erősen szubvencionált új autók is komoly konkurenciát támasztanak a legkeresettebb használt autóknak.