Hirdetés

Az elmúlt időszakban szó szerint látványos szakaszba lépett az M6-os sztráda határig történő meghosszabbításának ügye. Immár nem csak a tervezés folyik, ugyanis az érintett nyomvonalra felvonultak a régészek, egyben megkezdődött a pályát érintő ingatlanok kisajátítása is.

Magyar Levente, a külgazdasági tárca miniszterhelyettese a minap Vári Attilával, Pécs polgármesterjelöltjével közös sajtótájékoztatón is közölte, kiemelt kormányzati szándék az M6-os meghosszabbítása a horvát határig. Lapunk megkereste a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, hogyan is állnak jelenleg a munkálatok.

Az elmúlt időszak engedélyezési, tervezési szakasza után a közelmúltban már a régészeti próbafeltárások kezdődtek el a Bóly és Lippó, valamint a Lippó és Ivándárda közti szakaszokon, az ezt megelőző geodéziai kitűzés és a lőszermentesítések pedig már be is fejeződtek. A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a próbafeltárások várhatóan az ősz folyamán le fognak zajlani. A próbafeltárások eredményétől függően további régészeti feltárások is szükségesek lehetnek a későbbiek során.

Így épült az M6-os, most újabb szakaszon állnak majd neki a munkagépek

A NIF azt is közölte, hogy már az ingatlanok kisajátítási folyamata is elindult. A beruházás egyébként 414 magántulajdonban lévő és 24 állami tulajdonú ingatlant érint. Az állami fejlesztő társaság hangsúlyozta, a sztrádaépítés megkezdésének pontos időpontja függ a jelenleg zajló ingatlankisajátítási, régészeti folyamatok eredményeitől.

Az M6-os műszaki adatai is véglegesek – hiszen már a kiviteli tervek is elkészültek. Eszerint a 20,5 kilométeres szakasz Bólytól Horvátországig halad, Ivándárdánál lépi át a határt. Négy külön szintű csomópont lesz rajta, két kisebb völgyhíd és két pihenőhely.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hangsúlyozta, a következő nagyobb munkafázis előtt – ami már a tényleges építkezést jelenti – külön is tájékoztatják a lakosságot a beruházásról.

Hirdetés