A 25 emeletes pécsi Magasház bontási munkálatai február végén újabb jelentős állomásukhoz érkeznek: megkezdődik a bontáshoz használandó toronydaru felállítása – közölte a STRABAG MML Kft. – Land-Bau Kft.
A bontási munkák során a toronydaru fogja végezni a védőpalánk elemeinek az épület felső szintjére történő felemelését, a bontáshoz használt gépek mozgatását, valamint a bontott szerkezetek leemelését.
A toronydaru elemeinek összeszerelését egy, a toronydarunál és az épületnél is magasabb 8 tengelyes, 104 méter emelési magasságú, 500 tonnás autódaru fogja végezni.
[su_slider source=”media: 323499,323500,323501,323502,323503,323504,323505,323506,323507,323508″ height=”440″ title=”no”]
Február 29-én az autódaru és a tartozékait szállító nyerges kamionok megérkeznek az építkezés helyszínére, s megkezdődik a szerelés.
Ezt követően megérkeznek a toronydaru törzselemeit szállító kamionok is és megkezdődik a toronydaru törzsének összeállítása. Ezzel párhuzamosan a toronydaru további elemeit folyamatosan, ütemezetten szállítják a helyszínre.
Ezután az épület melletti lezárt felvonulási területen megkezdődik a toronydaru fő- és ellengémjének az összeszerelése is, ami után a gémek a végleges helyükre kerülnek.
Az öt tonna teherbírással rendelkező toronydaru összeszerelt állapotában 97,5 méteres törzzsel, 87 méteres horogmagassággal 40 méteres gémhosszal bír. A szerkezet üzembe helyezésére a legszigorúbb szabályok szerinti teherpróbák és a beállítások elvégzése után kerül sor.
Miután már működőképes lesz, a munkák a palánkrendszer összeszerelésével folytatódnak, ez nagyjából három hétig tart majd. A palánkrendszer összeszerelését és beüzemelését követően kezdődhet meg a Magasház szerkezetének tervszerű visszabontása – közölte a STRABAG MML Kft. – Land-Bau Kft.