Hirdetés

Már a télre készülve elkészített a Biokom egy ütemezett kátyúzási programot, de a lakossági bejelentések, útellenőri jelentések alapján is folyik az aktuális úthibák kijavítása. Pécsett évente mintegy 180 milliót fordítanak az út- és járdajavításokra, ebben természetesen az új szakaszok építése nincs is benne.

Tervszerinti, városrészenként haladó burkolatjavítási programot készített a Biokom már a téli időszakra készülve. Az elmúlt hetekben már több helyen láthatták a pécsiek felbukkanni az útjavító munkásokat – egyebek mellett a belvárosban, Tettyén, Havihegyen, a Szigeti külvárosban, Uránvárosban és még számos ponton.

Ezen a héten a Siklósi külváros, Balokány, Jankovichtelep, Basamalom, Árpádváros, Postavölgy, Kispostavölgy, Nagypostavölgy, Északmegyer, Kertváros, Megyer, Megyerpuszta, Málom, Füzes érintett pontjai kerülnek sorra. A jövő héten Gyárváros, Újhegy, Pécsbánya, Bánom, Szabolcs, Szabolcsfalu, Hársas, Szabolcstelep, Györgytelep, Aranyhegy, Donátus, Bálics, Szkokó, Bálicstető, Kisdeindol, Deindol, Nagydeindol utcáin számíthatunk kátyúzásra, novemberben még Somogy, Vasas, Hird valamint Rácváros, Patacs, Ürög, Bolgárkert kritikus részein lesz ilyen munka.

Arra ugyanakkor értelemszerűen nem lehet számítani, hogy a város minden utcája és járdája azonnal tökéletes felületet kap, hiszen Pécsett mintegy félezer kilométer burkolt út van, emellett 370 kilométer járda és közel 340 kilométer föld- és makadám út.

A Biokom belső útellenőri felmérése, a lakossági bejelentések, valamint a saját észrevételei alapján folyamatosan frissíti a javítási menetrendet, de azt is tudni kell, hogy az időjárás, a burkolatok állapota, illetve az egyre növekvő forgalom miatt gyakorlatilag folyamatosan keletkeznek kátyúk. A Biokom azt is közölte,  előresorolják a balesetveszélyes hibák javítását. A kátyúzási munkákat folyamatosan végzik: jelenleg melegaszfalttal, míg a téli időszakban, az aszfaltkeverő telepek leállása után infratechnológia, illetve hideg aszfalt használatával.

Mint megtudtuk, Pécsett évente mintegy 180 millió forintot fordítanak az utak, járdák javítására, ebben azonban az új útépítések nincsenek benne (mint például a nemrégiben átadott Hegedüs János utca vagy az épülő mecsekoldali tehermentesítő). A városon áthaladó főutak pedig állami kezelésűek, ezért is zajlott a Magyar Közút beruházásában például az 58-as főút Siklósi úti részének és a felüljárónak a felújítása.

Mint azt Páva Zsolt polgármester lapunknak elmondta, a városvezetés részéről elvárás, hogy minden téli időszak előtt a teljes pécsi úthálózat állapotát mérje fel a városüzemeltetési társaság, s gondoskodjon a javításokról.

– Tisztában vagyunk azzal, hogy komoly kihívásokat jelent a pécsi lakosságszámhoz mérve öreg és túlzott úthálózat kezelése és jó karban tartása. Éppen ezért ugyanakkor szükség is van a folyamatos javításokra és kátyúzásokra. A cég olyan protokollt dolgozott ki azonban az utóbbi években, amely minimalizálja annak lehetőségét, hogy egy már javított útszakaszon pár hónappal később ugyanott újabb hiba keletkezzen. Így, ha lassan is, de folyamatosan javul Pécsett az utak minősége – mondta a polgármester.

Pécsett fejlesztési és állami forrásból, emellett a közműcégek beruházásait követő munkálatokból eredően csak tavaly és idén több mint tíz kilométernyi szakaszon teljes rekonstrukciót végeztek.

Hirdetés