Bár a Déli Ipari Parkban már megjelent az „első fecske” egy magyar cég képében, amely üzemcsarnokot húzott fel, természetesen sok újabb hasonlóra van szükség. Hamarosan újabb fejlesztések indulhatnak, hogy még vonzóbb legyen a pécsi iparterület a befektetők számára.
A gazdasági szakemberek egyetértenek abban, hogy vége azoknak az időknek, amikor kis túlzással elég volt egy szántóra rámutatni, és már jöttek is a beruházók, és üzemcsarnokot húztak fel rá. Manapság Európa-szerte minden városban egyre teljesebb infrastruktúrát várnak el a befektetők: közművek, út, sőt akár kész üzemcsarnok kell ahhoz, hogy igazán vonzó legyen egy-egy település.
A pécsi közgyűlés az utolsó 2017-es ülésén döntött arról, hogy kiemelt fejlesztési területté nyilvánítja az ipari park II. János Pál út–Időjós út–Kökényi út–M60-as autópálya által határolt részét.
Erre azért volt szükség, mert a tervek szerint itt a tervezett ipari létesítmények kiszolgálása céljából utak, parkolók és közművek épülnek, derült ki az előterjesztésből. A munkálatok hamar, már 2018 tavaszán elindulhatnak, ehhez előbb még az engedélyeket is meg kell szerezni, illetve természetesen a közbeszerzési eljárást is le kell folytatni a kivitelezésre.
Bár gyakran hallani, hogy a Déli Ipari Park teljesen üres, ez már nem igaz, a közelmúltban ugyanis egy magyar tulajdonú fémipari cég húzott fel csarnokot a területen. A közelben, a pécs-pogányi repülőtér mellett pedig a szintén magyar Magnus Aircraft tervez repülőgépgyárat építeni.
Lapunk értesülései szerint folyamatosak a tárgyalások a lehetséges befektetőkkel, és jó esély van rá, hogy a közeljövőben újabb beruházás válhat nyilvánossá, amely szintén a Déli Ipari Parkot érinti.