Nem valószínű, hogy közeljövőben jobb lesz az út minősége a 6-oson, miután a tárca is inkább az M6-ost javasolja a közlekedésre. A főútnak csak a legrosszabb szakaszait javítják meg.
Hiába készült el a sztráda Pécsig, az autósok a kerülő miatt még mindig a régi 6-ost használják Szekszárdig, de városunk és Barcs között nincs is alternatívája a régi főútnak.
Egy nemrég bemutatott, baleseti statisztikákra épülő EU-s projekt szerint is a legveszélyesebb hazai és európai útszakaszok között van ez a rész. Ennek egyik oka, hogy nagy rajta a forgalom, szűk, ráadásul sok helyen nyomvályús.
Ezért határozták el korábban, hogy – csakúgy mint az ország sok más főútját – az EU-s irányelveknek megfelelően megerősítik, szélesítik teljes hosszában. Mindeddig ugyanakkor csak Szekszárd és a főváros között került erre sor.
A kezdeti lendület és az M6/M60 megépülése után azonban az állam egyre másra halogatja a maradék rész teljes modernizálását.
Mint azt Arzt Gergely, a fejlesztési tárca kommunikációs főosztályvezetője lapunkkal írásban feltett kérdéseinkre közölte, csak a legkritikusabb helyeken, mintegy 20 kilométer hosszan történt burkolatjavítás a kérdéses nyomvonalon az utóbbi időben. A folytatásban is csak a további veszélyes szakaszokat újítják fel, összesen mintegy 14 kilométeren keresztül. Hogy pontosan hol, arról nem adott tájékoztatást. Az viszont válaszaiból kiderült: továbbra sincs kilátásban a hiányzó szakasz összefüggő komolyabb javítása, megerősítésére, szélesítésére.
A tárca azt ajánlja, a baranyai és tolnai megyeszékhelyek és a főváros között az M6 autópályát használjuk inkább. Azt teszik még hozzá, hogy a tárca a „jövőben is minden elérhető erőforrást mozgósít a hazai közutak szolgáltatási színvonalának emelése érdekében”. Ez azonban a Szekszárd és Barcs között élőket nemigen vigasztalja.