A Janus Pannonius Klinikai Tömbnek elnevezett egykori 400 ágyas klinika környékén már évek óta sok bosszúságot okoz, hogy szinte lehetetlen parkolóhelyet találniuk azoknak, akik látogatóba érkeznek beteg családtagjaikhoz. A méltatlan helyzet megoldására már több elképzelés is született, amelyet az egyetem és a város közösen próbál megvalósítani.
A 15 milliárdból megújult és korszerűsített klinikai központ egészségügyi szolgáltatásait éves szinten félmillió esetben veszik igénybe. Az egyre több beteg ellátása természetesen egyre több, látogatóba érkező családtagot jelent, akik viszont már évek óta nehezen találnak megfelelő parkolóhelyet a maguk számára. A parkolási gondok enyhítésére már több koncepció is készült, ám egyelőre még nem született végleges megoldás.
– A Pécsi Tudományegyetem részéről több elképzelés is felvetődött a parkolási gondok enyhítésére. Jelenleg is több megoldás (ezek közül az egyik a parkolóház kialakításához területbiztosítás) felől gondolkodik az egyetem vezetése. A lehetőségek mérlegelése után is látszik, hogy az egyetem önmaga – a város nélkül – nem tudja megoldani a parkolási nehézségeket, ezért kértük Pécs hathatós támogatását az ügy megoldásában – közölte megkeresésünkre Kottász Gergely, a PTE sajtóreferense.
[su_box title=”Kétszázzal több parkolóhelyet használhatnak az egyetem dolgozói”]A Janus Pannonius Klinikai Tömb környezetében 200 gépkocsi elhelyezéséhez szükséges új parkolóhely áll rendelkezésre a munkatársak számára. A betegekhez érkező látogatóknak – jelenleg – a közterületi lehetőségek állnak rendelkezésére, de a PTE vezetése mindent elkövet annak érdekében, hogy javuljon ez a helyzet. [/su_box]
Mint megtudtuk, a 15 milliárdos felújításból nem jutott forrás egy megfelelő parkolási infrastruktúra kialakítására.
– Nem szabad elfelejteni, hogy a beruházást megvalósító mindkét európai uniós finanszírozású projekt egészségügyi projekt, vagyis elsősorban erre a célra nyerte el a támogatást a Pécsi Tudományegyetem. Más kérdés, hogy a rendelkezésre álló források nem is lettek volna elegendőek ahhoz, hogy mélygarázst, vagy parkolóházat létesítsünk.
Parkolóház vagy mélygarázs építése ugyanis nem olcsó mulatság, a beruházás mértéke egyebek mellett nagyban függ a kialakítandó kapacitásról, a megvalósítás technológiájától, ezek pedig akár a több milliárd forintos költséget is elérhetik.
A fennálló probléma megoldása érdekében az önkormányzat és a PTE együttesen kezdeményezte Pécs Településrendezési Tervének módosítását, illetve a módosító indítványt alátámasztó tanulmány elkészítését. A tanulmány egyebek mellett feltárta az egyetemi területek parkolási problémáit, valamint elemezte és értékelte az ingatlanok határán lévő városi közutakat és azok csomópontjait.
Girán János, Pécs alpolgármester ezzel kapcsolatban elmondta, hogy diákmunkások segítségével a Biokom már elkezdte felmérni a környékbeli parkolóhelyek telítettségét, kihasználtságát, illetve azt, hogy milyen céllal történik a parkolás.
– Az önkormányzat célja, hogy a parkolás könnyebbé váljon minden pécsi egészségügyi intézmény környékén, ezért történtek ilyen lépések például a Veress Endre utcai rendelőintézetnél is. Azon dolgozunk, hogy a klinika se maradjon ki ebből a programból, ezért a tapasztalatok begyűjtése után az egyetemmel együttműködve kívánjuk javítani a parkolási feltételeket a klinika környékén.
Ugyanakkor kollégánk rendszeresen látja reggelente, hogy a közterület-felügyelet munkatársai a 400 ágyas mellett sorra büntetik meg a tilosban parkoló autósokat, akik vélhetően orvoshoz, vagy beteg családtagjukhoz érkeznek a kórházba. Ezzel együtt volt már példa Pécsen európai megoldásra is, hiszen a Kodály Központnál már előfordult az, hogy a koncertre látogató közönséget hangosbemondón keresztül figyelmeztették arra, hogy sokan rossz helyre, a Tudásközpont melletti, tűzoltósági felvonulási területen parkoltak le, s kérték azt, hogy máshol állítsák le az autókat.