A Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara és a Pécs Holding Zrt. közös kezdeményezésére szerveztek kéthetes workshopot külföldi hallgatók bevonásával a Király utca kiürülése ellen. A nemzetközi csapat szerint egyfajta márkaként kellene a sétálóutcát ismét népszerűvé tenni.
A pécsi műszaki kar szervezésében megvalósult program – amely konferencianapból, analíziskészítésből, s egy workshopból áll – a megoldások keresésére irányult. A magyar hallgatók mellett dán, holland, német és török résztvevői is voltak az eseménynek.
– Nem konkrét válaszokat, hanem egy működőképes rendszert kerestünk, arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen stratégiákat tudnak felállítani a diákok, s főként a külföldiek milyen példákat tudnak hozni más országokból – közölte a program egyik szervezője, Sztranyák Gergely, a PTE PMMK DLA-hallgatója.
A kiüresedést egyrészt a városközpontba telepített bevásárlóközpont okozza, de túlzottan a vendéglátóipar felé való elmozdulás sem megfelelő – említette meg. Mint mondta, az ő általa irányított csapat négy fő cél mentén határozta meg a stratégiáját, melynek megvalósításához – javaslatuk szerint – Pécs Holding Zrt. keretében egy kreatív menedzsment felállítása lenne szükséges.
E szerint márkaként határoznák meg a Király utcát, amely közös marketinggel, arculattal rendelkezne. Az organizációt illetően közös szabályrendszert alkotnának, s ennek alapján például a különböző egységek bérleti díjait határoznák meg. A fizikai épített elemeket szintén egységes koncepció mentén mutatnák meg; valamint rendezvényeket – akár kisebb piacokat – is szerveznének a sétálóutcába.
Mint mondta, az átmenetek utcájaként határozták meg a sétálóutcát, amiben van helye a luxusnak, az exkluzív üzleteknek, a művészeti igényeket kiszolgáló intézményeknek, galériáknak, valamint a városlakók igényeit is kielégítenék. Mindezt rendezetten, a jelenlegi káoszt elkerülve tennék meg, így versenyképes lehetne a belvárosi bevásárlóközponttal.
Az elképzelések között volt olyan is, amely a sporton keresztül tette volna ismét „belakottá” a belvárost. Ezen elgondolás alapján bizonyos üres telkeket, üzleteket használnának különféle sportrendezvényekre, vagy éppen azokban biztosítanának sportolási lehetőségeket.
A közös arculatra jó példa a bécsi múzeumnegyed, ahol a változatos városi környezetben vannak kávézók, boltok és kiállítóterek is, ezt az egyveleget fogták össze egy közös arculattal, megjelenéssel, honlappal.
Mint ismert, évek óta nehéz helyzetben vannak a belvárosi üzlettulajdonosok és bérlők a város szívében felépített bevásárlóközpont, a parkolási díjak és a válság együttes hatásai miatt. A Pécs Holding Zrt. a közelmúltban meg is állapodott az üzlettulajdonosok és bérlők képviselőivel, hogy közösen, együttes erővel tesznek meg mindent az üzletek és a környék fellendítéséért.
Karibi ritmus, ringó csípők
A Király Utcai Kereskedők és Szolgáltatók Egyesülete augusztus 13-ára – folytatva a júliusban elindult programsorozatot – salsa táncházat szervez a Búza tér északi részén, a Vasarely téren – közölte Örsiné Kosár Beatrix egyesületi elnök. A rendezvény este hat órakor kezdődik, s a Dolce-dance Nemzetközi Tánciskola másfél órás tánctanítása után indul a mulatság. A rendezvényre kicsiket-nagyokat, családokat, párokat, ifjakat-időseket is várnak, mindenkit, aki kedvet érez arra, hogy a karibi ritmusokra lejtsen.