Részben megújult a Pécset Vajszlóval összekötő út, a mintegy 1,4 milliárd forintból modernizált 14,6 kilométeres szakaszt a nemzeti fejlesztési miniszter adta át Baksán pénteken.
Németh Lászlóné beszédében hangsúlyozta: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósult beruházás hozzájárul mintegy 3 ezer ember életminőségének javulásához, a dél-baranyai Ormánság felzárkóztatásához és a turizmus fellendítéséhez is.
A miniszter kitért rá, hogy a kormányzat kiemelten fontosnak tartja minden kilométernyi útszakasz felújítását, s azt, hogy ennek révén Magyarország útviszonyai közelítsenek a nyugat-európaihoz.
Ma már nem elfogadható az a 2002 és 2010 közötti gyakorlat, amely szinte csak az autópályák építését helyezte előtérbe, s a ppp-konstrukciókból adódóan a mai napig évi 100 milliárd forintos kötelezettséggel terhelte meg a költségvetést – hangoztatta.
Németh Lászlóné szerint „a hangsúly áthelyezését” a magasabb rendű utak felújításáról az alsóbbrendűek felé jól mutatja, hogy Baranyában tavaly összesen 59 kilométernyi mellékutat újítottak fel, az idén 32 kilométeren, 2014 első felében pedig további 12,5 kilométeren javulhat a közlekedés színvonala. A megyében az idén és jövőre ütemezett útberuházásokra 6 milliárd forintot költenek.
A miniszter szólt arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. országos szinten az idén 71,5 milliárd forintból több mint félezer kilométer utat újít fel. Jövő tavasszal további mintegy 120 kilométeren adnak át munkaterületeket, s még az idén befejeződhetnek a 2014-ben kezdődő, 18 milliárd forint összértékű projektek előkészületei – tette hozzá.
Bejelentette, hogy a Magyar Közút 913 millió forintos támogatásból korszerűsíti a Vajszló és Vejti közötti utat, biztosítva a tervezett új magyar-horvát határátkelési pont, a vejti kompátkelő európai színvonalú megközelíthetőségét.
Mázsi Attila, a Magyar Közút vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a Vajszló-Pécs út egy szakaszának rekonstrukciója Baranya idei legnagyobb mellékút-felújítási projektje volt. Lecserélték a tönkrement pályaszerkezetet, megerősítették a burkolatot, átépítették a buszmegállókat, korszerűsítették a vízelvezető rendszert, és forgalomlassító szigeteket alakítottak ki.
Tiffán Zsolt fideszes országgyűlési képviselő, az Ős-Dráva Program összehangolásáért felelős kormánybiztos azt hangoztatta, hogy az Ormánság felemelkedését célzó program sikere nem képzelhető el a térség úthálózatának javítása, a 21. századi közlekedési feltételek megteremtése nélkül.
Úgy vélte, az, hogy az ormánsági úthálózat folyamatosan javul, bizonyítja: a kormány gondol a vidéken élőkre, fontosnak tartja, hogy javítson helyzetükön.
A politikus üdvözölte a Vajszló-Vejti útnak a kompátkelő megnyitásához elengedhetetlen felújítását, a drávai kompátkelő kialakításának szükségességét pedig egyebek mellett azzal is indokolta, hogy a létesítmény Magyarország mostani leghosszabb átkelő nélküli határszakaszán üzemel majd.
Csizi Péter, Baranya útügyi miniszteri biztosa arról szólt, hogy a Vajszló-Pécs útszakasz egy részének rekonstrukciójával az Ormánságban élők gyorsabban és biztonságosabban érhetik el Pécset, onnan pedig Budapestet. Hangsúlyozta, a megyét érintő útberuházások folytatódnak, már zajlik a mohács-kölkedi, s a jövő héten kezdődik a villányi elkerülő út építése.
Fotó: illusztráció