3 C
Pécs
kedd, november 5, 2024
KezdőlapHírzónaA Kakuszi-testvérek nyerték a Mecsek-ralit

A Kakuszi-testvérek nyerték a Mecsek-ralit

A magyar bajnoki értékelésben (ORB) a Kakuszi-testvérek, Zsolt és Csaba nyerték hétvégén a Mecseket körbejáró 43. Allianz Rallye-t, az idei rali ob évzáró futamát. Az éves abszolút bajnoki sorrendet a Mecsek-rali végül nem befolyásolta: az új bajnok az Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa kettős lett, az ezüst ifj. Tóth Jánosnak, a bronz a pécsi kört kihagyó Turi Tamásnak jutott. Az ob-vel párhuzamosan megrendezett Historic Eb-futamon az olasz Rossi, Beltrame kettős diadalmaskodott.

Már a nevezési csúcs, valamint a sportág hőskorának miliőjéből valamicskét a mai csúcstechnika világába visszacsempészni szándékozó Historic Eb-sorozat első magyar fellépése, illetve a futamot megelőző felfokozott médiaérdeklődés előrevetítette, hogy ha nagy hiba nem csúszik be, régen látott sikerre számíthat az idei rali ob zárófutama, a 43. Allianz Mecsek Rallye. A várakozásokat pedig már a pénteki Prológ igazolta, hiszen a Pécs Plaza parkolójában régen látott létszámú nézősereg tetszésnyilvánítását élvezhették a bemelegítő szlalom során a versenyzők.

A szombat-vasárnapi éles verseny aztán sokak számára csalódást is hozott, hiszen technikai hibák és kicsúszások miatt (a személyi sérüléssel járó balesetek ezúttal hál’ istennek elkerülték a Mecseket) a mezőny megfeleződött. Ugyanakkor seregnyi trófea is gazdára lelt: a két legfényesebbet, azaz a hazai bajnoki (ORB), illetve a Historic Eb-futam elsőségéért járó serleget a Kakuszi testvérek, illetve az olasz Rossi, Beltrame duó vihette haza.

A céldobogóig vezető úton persze történt egy s más, elsőként például a szombati eső tört borsot a versenyzők orra alá: nagyon hamar kiderült, hogy nagyon sok kategóriában már itt, a jó vagy kevésbé sikeres gumiválasztással eldőlt a verseny – az utóbbiak közé tartozók ugyanis jobb esetben is hatalmas időhátrányba kerültek a többiekkel szemben. Jobb esetben, hangsúlyozzuk, sokan ugyanis az aszfalton sem tudtak maradni, a kisebb-nagyobb kicsúszások, balesetek, no meg persze számos technikai malőr miatt az ORB-mezőnyben vasárnapra már csak harminc páros maradt állva a szombaton még 76 rajtolóból.

A sok „kicsi” mellett (merthogy saját búcsúja nyilván mindenkinek a legfájóbb) az igazi nagy vesztest mégis a 10., a legutolsó, Abaliget – Camping gyorsasági hozta meg: a végig remekül autózó, és az abszolút győzelemtől már csak hajszálnyira lévő Herczig Norbert, Baranyai László Skodájának váltója itt mondta föl a szolgálatot, ezzel az élről kényszerítve feladásra gazdáit. Ezzel pedig egyúttal az éves abszolút értékelés reménybeli bronzérmétől is elbúcsúzhatott a tavalyi bajnok, pedig ennek begyűjtéséhez két apró pontocska is elég lett volna, azokkal ugyanis megelőzte volna a pécsi futamot anyagi okokból csak nézőként megszemlélő Turi Tamást.

Az abszolút bajnoki cím és az ezüstérem sorsa viszont már egy versennyel a zárás előtt, az augusztusban rendezett Kazincbarcika-ralin eldőlt: az első helyet Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer Evo IX) szerezte meg – így a Mecseken már nem is korábbi autójával száguldott, hanem a pécsi Hering Gyula Honda Civic Type-R R3-asát „tesztelte” – és hozta be az abszolút 9. helyre. Az ezüstérmes ugyancsak „edzett”  a baranyai évzárón: a korábbi hétszeres győztes ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) egy utcai, igaz méregerős Peugeot-val ezúttal előfutóként szórakoztatta a ralibarátokat.

A „hazai színekben” indulók közül az ifj. Ranga László, Czakó Janek kettős érte el e legelőkelőbb eredményt, miután a Mitsubishi Lancer Evo IX-essel az abszolút 5. helyen ért célba.

Szűcs Zsolt írása.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő