A 150 éves Zsolnay Porcelánmanufaktúra, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara és a Kreatív Ipari Klaszter összefogásából megalakul a Zsolnay Céh. Az összefogás a kézműves vállalkozókat szeretné tömöríteni azzal a céllal, hogy tevékenységük összefogásával könnyebben tudjanak érvényesülni a piacon.
Az együttműködésben résztvevő ipari klaszter abban tudja segíteni a megalakuló céhet, hogy menedzsment szervezeteként az egységes marketing kialakítását és annak folyamatos fejlesztését biztosítja, összehangolja az értékesítési csatornákat a Zsolnay manufaktúrával.
A céh tagjai olyan kézműves vállalkozók lehetnek, akik a klasszikus kézműves tevékenységek valamelyikét űzik. Egy, a tagokból álló szakmai zsűri dönti el, hogy termékeivel hozzá tudnak-e járulni a Zsolnay márkanév elismertségének növeléséhez. A kiválasztás során megvizsgálják az adott cég portfólióját, termelési kapacitása, egy látványműhely kialakításának lehetőségét, gépesítettségét, eladási csatornáit, illetve a célközönség és vásárlói kör.
-Manapság, amikor a piacokat a tömeggyártás uralja fontos a minőségi kézművesség erősítése. Ezek a vállalkozások ugyanis csak így tudnak talpon maradni. A Zsolnay Céhet a hagyományos céhek törvényei szerint szeretnénk működtetni, ezáltal fontos szempontnak tartjuk a minőség védelmét – tudtuk meg Vajda Lászlótól, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatójától.
Vajda elmondta, országos és nemzetközi szinten is jelentős kapcsolatrendszert terveznek kialakítani, és évente expót is meg kívánnak rendezni a tagok számára.
Síkfői Tamás, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara titkára úgy nyilatkozott, hogy a céh a márkanevek egységesítéseként fog működni. Hangsúlyozta, hogy a siker érdekében elengedhetetlen koncentrálni az erőforrásokat, az összefogás sok új ötletet is hozhatnak.
-A kézműves termelőknek gondot okoz a piac szűkössége, de egy jól működő kölcsönös együttműködés keretében könnyebb lesz külföldi kapcsolatokat is kialakítani. Ezért minél több cég jelentkezését várják a tradicionális iparágak közül. A későbbiekben egy „outletet”, egy gyári kiárusítást is ki szeretnének alakítani ezekből a termékekből. Ez pedig komoly turisztikai vonzerő lehet, hiszen az emberek szeretnek minőségi termékeket vásárolni – vázolta elképzeléseiket Keresnyei János, a Kreatív Ipari Klaszter elnöke.