Az elektromos kerékpárok – melyek első körben a Klimó utcában és a Király utcában kapnak helyet és dokkolóállomást – június 4-től helyezik tesztüzembe és a nyár folyamán fokozatosan megismertetik a pécsieket a bérlés módszerével.
Az e-bike-ok a tesztüzem alatt a Király utca 2. alatt és az Alkotmány utcában a Kórház tér-Klimó utca kereszteződésénél állomásoznak, ahol szakember segíti használatukat. Egy órára 360 forintba kerül majd a biciklizés. Hajtani kell, de az elektromosság rásegít a bringára. Később lehet majd mobiltelefonnal és bankkártyával is bérelni, egyelőre a közeli vendéglátósoknál lehet fizetni kártyával és készpénzzel. Végleges kölcsönző állomás épül idén a Zsolnay Negyedbe és a Konzum Áruház mellé is. A tesztüzem 10 bringával indul.
Vörös Ferenc, a Pécs-Baranya Kerékpárútért Egyesület alelnöke azt mondja, jelen pillanatban tesztüzemmel az elektromos kerékpárok bemutatása a cél. – Azt javasoljuk a pécsieknek, béreljék ki a minimál összegért, azaz pár száz forintos óradíjért a bringákat, és használják, teszteljék! Mire rájönnek ennek az ízére, azt fogják látni, hogy az állomások is szaporodnak – lelkesít az alelnök.
Mint ahogy lapunk elsőként beszámolt róla még januárban, a több európai nagyvárosban már bevált biciklikölcsönzős rendszer továbbfejlesztett változatát vezetik be Pécsen piaci szereplők bevonásával.
Az e-bike előnye egyébként, hogy egyetlen feltöltéssel – amelyet a dokkoló állomásokon, azaz a tároló helyeken kap meg az akkumulátor – hetven kilométeren át is képesek segíteni a tekerést a villanymotorok, azaz a hegyi szakaszok leküzdése gyerekjáték lesz velük.
Nagy Csaba alpolgármester lapunknak korábban elmondta: külső szereplő kereste meg az önkormányzatot az ötlettel még tavaly, ezért indult el a városházán a döntési mechanizmus a rendszer kiépítésének vizsgálatáról. – Eltökéltek vagyunk benne, hogy Pécsen is legyen olyan, más külföldi városokban már bevált rendszer, amely segíti az itt élők és a turisták gyors belvárosi közlekedését – mondta akkor Nagy Csaba alpolgármester.