Van létjogosultsága a városháza aljában létrehozott Megoldatlan Ügyek Irodájának, ugyanakkor az érdeklődők túlnyomó része nem önkormányzati ügyekben vár megoldást – mondta lapunknak dr. Lovász István jegyző az első másfél hónap tapasztalatait összegezve.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a város szeptember végén nyitotta meg a városháza földszintjén a Megoldatlan Ügyek Irodáját. A hivatal legújabb szolgáltatásával olyan pécsieken kíván segíteni, akiknek hosszú ideje húzódó ügyük van az önkormányzattal kapcsolatban. Az itt tevékenykedő kollégáknak az lett a feladatuk, hogy az elakadt ügyeket újra elindítsák, felgyorsítsák, illetve egyúttal azt is kivizsgálják, miért nem történt ez meg eddig.
A hétfőn déltől négy óráig, szerdán nyolctól négyig, csütörtökön pedig nyolctól délig nyitva tartó iroda első másfél hónapjával kapcsolatban Lovász István, Pécs jegyzője beszélt lapunknak. Mint mondta, népszerűségnek örvend az új ügyfélszolgálat, hiszen eddig több mint száz ügyféllel foglalkoztak a kollégák. Megjegyezte ugyanakkor, hogy mindössze 23 olyan ügy volt, amellyel kapcsolatban hatáskörrel rendelkezik, így érdemben is foglalkozni tudott az önkormányzat.
Mint azt a jegyző elmondta, sokan az államkincstárat érintő szociális juttatásokkal kapcsolatos témákat érintően érdeklődnek, vagy közüzemi szolgáltatásokkal, számlákkal, hitelszerződésekkel összefüggésben lévő ügyekkel keresik fel az irodát. Ezen esetekben azonban a két kolléga útbaigazítást, tanácsot tud adni, az ügyintézésre jogosult szerv, illetve személy megjelölésével.
Lovász István azt mondta – bár komoly, nagy horderejű ügyeik még nem voltak – az iroda továbbra is változatlan nyitva tartással várja a pécsieket, s addig folytatja tevékenységét, amíg szükség van rá. Hozzátette: nyilvánvaló, hogy amennyiben folyamatosan csökken az ügyfelek száma, a polgármesterrel konzultálva döntenek a további sorsáról.