-0 C
Pécs
péntek, november 15, 2024
KezdőlapHírzónaMegtévesztő reklámok: 80 millió forint bírság

Megtévesztő reklámok: 80 millió forint bírság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a K&H Bank tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a K&H MIX megtakarítás terméke népszerűsítésekor, a jogsértés elkövetéséért 80 millió forint bírságot szabott ki a hatóság – közölte a GVH az MTI-vel pénteken. A K&H Bank az MTI érdeklődésére közölte, hogy még tanulmányozzák a döntést – adta hírül az MTI.

A K&H 2014. január 25. és február 28. között a K&H MIX megtakarítás termékét integrált marketingkommunikációs kampánnyal reklámozta. A fogyasztók valamennyi hirdetésben főüzenetként arról kaphattak tájékoztatást, hogy évi 7,80 százalék kamat és EBKM jár a megtakarítás keretében, valamint a tévéreklám és az online tartalmak kivételével az egyéb hirdetésekben a fogyasztók számára nem volt érzékelhető az a szűkítő kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a „betéti részre” irányadó – írták.

A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyi lényeges feltételre – ahogy arra se történt utalás, hogy további feltételek fennállnak -, így az ígért évi 7,80 százalék kamat és EBKM mérték nem felelt meg a valóságnak. Az akciós, a piaci szintet jelentősen meghaladó, magas kamatszint csak meghatározott feltételek együttes teljesülése esetén volt elérhető: ha a megtakarítás összege 150 ezer forint és 25 millió forint közötti, a megtakarítás 1/3 részét betétbe, 2/3 részét pedig befektetési alapba kellett helyezni, a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégű befektetési alapokba, zártvégű eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni, 60 napos futamidejű betétlekötésre vonatkozóan, és csak új megtakarítás esetén.
A GVH vizsgálata szerint a bank a 7,8 százalékos kamat és EBKM eléréséről megtévesztő tájékoztatást nyújtott, és megtévesztő módon azt is sugallta az egyes tájékoztatásokban, hogy a K&H MIX megtakarítás esetében egy betéti termékről van szó.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott, súlyosító körülmények között értékelte, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, a K&H-t az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítása miatt, és az érintett termék a nem kiszámítható hozamra tekintettel bizalmi jellegű.
Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: 8 nappal ezelőtt kapták kézhez a GVH döntését, amelynek indokolását jelenleg is tanulmányozzák. További hét nap áll rendelkezésükre, hogy a fellebbezésről döntést hozzanak – tette hozzá.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő