5 C
Pécs
péntek, november 15, 2024
KezdőlapPécs AktuálMellár megunta a pécsiek gondjait, lelépett a saját fórumáról

Mellár megunta a pécsiek gondjait, lelépett a saját fórumáról

Mellár Tamás, az MSZP-P zengővárkonyi politikusa 40 perc után lelépett arról a fórumról, amelyet a saját mozgalma szervezett a pécsi buszközlekedésről. Amin egyébként Hofekker Ferenc, a Tüke Busz Zrt. szakszervezeti vezetője megdicsérte a fideszes városvezetést. 

Frissítve (2018.10.18.)

Mellár Tamás, az MSZP-P frakciószövetsége tagja cikkünk megjelenése után egy Facebook hozzászólásban azt mondta, hogy „eseményre” kellett mennie, ezért lépett le a fórumról alig 40 perc után. Bővebben itt írtunk erről: KLIKK!

Korábban írtuk:

Az MSZP-P politikusa, Mellár Tamás által szervezett mozgalom hirdette meg csütörtökre a Helyi Ügyek Parlamentje elnevezésű eseményt, amelyen a résztvevők a pécsi  tömegközlekedéssel kapcsolatos problémáikat oszthatták meg. A baloldali politikus felvezetőjében azt állította, hogy a panaszok mellett szeretnék, ha a szakemberek is megszólalnának. Ám Mellár Tamásnak sokkal fontosabb dolga akadt, minthogy a saját fórumára érkezők észrevételeit meghallgassa, így a végül közel 2 órásra nyúló fórumról – miután néhány mondatot szólt az elején – 40 perc után távozott.

A DK részéről is eljöttek

Az eseményen egyébként a résztvevők meghallgathatták Hofekker Ferencnek, az önkormányzati tulajdonban lévő Tüke Busz szakszervezeti vezetőjének gondolatait, aki a buszközlekedés pénzügyi hátterét világította meg.

Hofekker a költségekről szólva elmondta, a cég nagyjából 5 milliárdot költ egy évben bérre, üzemanyagra, javításokra és a hitelek törlesztése, míg a jegyekből és bérletekből mindössze 2,5 milliárd forintja származik, így a fennmaradó 2,5 milliárdot kell valahonnan előteremtenie. Ugyanakkor ez nem egyedi probléma, hiszen a világon mindenhol gondot jelent a tömegközlekedés finanszírozása, mivel az sehol sem rentábilis. Megemlítette, hogy a jelenleg már a Dél-Dunántúli Regionális Közlekedési Központ alá tartozó Pannon Volán is veszteségesen működik, de az állam minden év végén rendezi a számlát, míg az önkormányzati Tüke Busznál ez nincs így.

Hofekker azt is elmondta, hogy az állam az elmúlt években durván 1 milliárddal kevesebbet utal a közlekedés finanszírozására, miközben drágább lett az üzemanyag is.

– Az utasoktól nem lehet ezt a kiesést beszedni – mondta Hofekker. Hozzátette, például 2011 óta a díjmentesen vagy kedvezménnyel buszozók után járó állami támogatás is több százmillióval lett kevesebb. Tehát ha a buszon megvásárolható 500 forintos jegyárról beszélünk – ami első hallásra drága ugyan – akkor ezt is számításba kell venni – mondta. Kiemelte azt is, hogy Pécsen lehet elővételben jegyet venni, vagy éppen gyűjtőjeggyel utazni, így kiváltható a buszon vásárolható magasabb árú menetjegy.
– Igaz, hogy Pécsen a menetjegy drágább valamivel – bár Miskolcon így is többe kerül – mint más önkormányzati fenntartásban működő cégeknél, ám aki rendszeresen utazik, annak a Tüke-kártyával olcsóbb a közlekedés a kedvezőbb bérletárak miatt – összegzett.
Arról is beszélt, hogy ma már jóval kevesebb busz hibásodik meg, mint korábban, de a mostani buszok alkatrészei drágábbak, ugyanakkor ezeket piacról szerzik be, így erre nincs ráhatása a Tüke Busznak. Megjegyezte, hogy ezzel együtt a javításra fordított teljes összeg nem változott, viszont jóval több busz áll rendelkezésre. Kitért a buszos cég által fizetett hiteltörlesztésre is: kijelentette, hogy le kellett volna cserélni a régi buszokat, ehhez pedig mindenképpen hitelt kellett volna felvennie a cégnek.
A fonódó hálózatot mindenesetre túlságosan költségesnek tartotta a szakszervezetis, de a menetrend a lakossági igényekhez való igazításával, a felmerült problémák kezelésével kapcsolatban megdicsérte a várost. Azt mondta ugyanis, hogy bár tudható róla, nem szokta dicsérni sem a cégvezetést, sem a városvezetést, de a Tüke Busz vezetése és Decsi István pécsi alpolgármester is beleállt a dologba, úgy gondolja, e téren is lesz pozitív változás. Tudomása szerint már lobbizik a városvezetés azért is, hogy több forrást kapjanak az önkormányzati fenntartásban működő közlekedési vállalatok.

A közel 40 fős hallgatóság a fórum végére szép lassan egy tucatnyira apadt, volt, aki egyébként azért jött, mert azt mondták neki: az LMP-ből kilépett Hadházy Ákos is ott lesz a fórumon, ám amikor némi szundikálás beiktatása után rájött, hogy ez nem igaz, rögtön távozott.

A baloldal polgármesterjelöltje is megjelent – ő középen látható a fotón

Egyébként a pulpituson a jobboldaltól független, de a baloldalnak kedves pécsi blogger is helyet kapott mint meghívott előadó. Az eseményt a MÁV volt pécsi igazgatója, Sülle Ferenc moderálta.

A rendezvényen megjelent a liberálisok helyi vezetője, Mellár Tamás jobbkeze, Ágoston Andrea, aki arról vált ismertté, hogy miután a rendőrségnek azt üzente, hogy a k. anyjukat, legutóbb újságírókat küldött el a p.csába. De ott volt még a DK egyik helyi erős embere, Nagy Ferenc is, és a közönség soraiban foglalt helyet a baloldal leendő polgármesterjelöltje, Péterffy Attila is, aki egy hevenyészett e-mailben jelentette be indulását az önkormányzati választáson.

Hofekker Ferenc egyébként 2014-ben az MSZP, a Párbeszéd és a megszűnt Együtt párt közös jelöltje volt.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő