Miért érdemes a tartalommarketinget használni?

Hirdetés

A marketing ma már elképzelhetetlen nagyszerű mondanivaló nélkül, a minőségi üzenet a marketing valamennyi formájának része minden méretű és bármilyen területen tevékenykedő vállalkozás számára, ugyanis bizonyítottan működik. Bővebben: Miért érdemes a tartalommarketinget használni?

A tartalommarketing releváns és értékes információkat szolgáltat az érdeklődők, potenciális ügyfelek számára. Első körben nem eladni akar, hanem segíti őket a problémáik megoldásában, és épp ez a titka a nyomulós megoldásokkal szemben.

 A kiváló tartalommarketing ugyanakkor növekvő értékesítést, költségmegtakarítást, illetve hűséges ügyfeleket jelent. Amelyik cég még nem fektetett ebbe, annak ideje nekilátni, és kihasználni a benne rejlő nagyszerű lehetőségeket. Hogyan kezdjünk hozzá?

Hogyan alakítsuk a tartalommarketing stratégiát?

Ennek a megalkotása az első lépés a siker érdekében, azonban ehhez tudni kell, mi a tartalommarketing. Egyes definíciók szerint olyan stratégiai marketingmegközelítés, amely értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozására és terjesztésére irányul annak érdekében, hogy egy jól meghatározott közönséget vonzzon, és szerezzen meg, és végeredményben értékesítsen. 

Az üzenet lehet írott, vizuális, audio vagy közösségi jellegű is, annak függvényében, hogy a lehető legnagyobb elérést és hatékonyságot melyik tudja biztosítani.

A felszínen a tartalommarketing egyszerűnek tűnik, hiszen nagyszerű mondanivalók létrehozását jelenti a célközönség által leginkább kedvelt csatornákon a figyelem és az érdeklődés felkeltésére. Megvalósítása azonban komoly kihívást jelent. 

Hogyan támogatja a tartalommarketing az eredményességet?

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módszer a közönség elkötelezettségének növelésére, a márkaismertség fejlesztésére és az értékesítés ösztönzésére.

Azért is nagyon fontos, mert választ ad az érdeklődők kérdéseire, és segít bizalmat építeni, kapcsolatokat kialakítani, konverziókat javítani és leadeket generálni. A következetes, kiváló minőségű és vonzó tartalom minden más technikánál jobban befolyásolja a közönség döntéshozatalát.

Míg a hagyományos marketing esetében telespameljük információkkal, illetve az eladás céljával keressük meg a potenciális ügyfeleket, addig a tartalommarketing másképp működik. A releváns és érdekes mondanivalókon – blogbejegyzések, cikkek, infografikák, videomarketing, podcastok, közösségi média megjelenések, e-mail – keresztül bizalmat épít, tekintélyt szerez, és ezáltal elkötelezetté teszi a célcsoportot. Így már alig várják, hogy megkapják az újabb üzeneteket, és azzal időt töltsenek, foglalkozzanak, továbbá megosszák másokkal.

Következetesség 

A tartalmaknak minden terjesztési csatornán egyedi és azonosítható hangot, stílust és hangnemet kell hordozniuk, ez alapozza meg ugyanis a hitelességet, illetve ezáltal építhető ki a bizalom, ami erősíti a hírnevet. 

A megfelelő minőségű, értékes és releváns üzenet több és jobb leadet generál, javíthatja a konverziókat, növeli a láthatóságot.

Hirdetés