Nem lehet egyszerűen csak bevezetni a Széchenyi teret érintő buszjáratot, ugyanis egyrészt nincs erre alkalmas jármű, másrészt széles lakossági egyeztetéseknek, hatásvizsgálatoknak kell megelőzniük a lépést. A busz ugyanis a szűk belvárosi utcákat, például a Munkácsy, a Lyceum és a Nagy Flórián utcákat használnák.
Már az új Széchenyi tér építésekor is felmerült, hogy mi legyen a forgalomcsillapított közterületen eddig keresztülhaladó buszokkal. A városmagot jelenleg megkerülő járatok, úgy tűnik, maradnak, ám a Széchenyi tér sarkát azért a jövőben elérheti egy járat. Ennek bevezetése azonban körültekintő tervezést igényel – tudtuk meg a Pécsi Közlekedési Zrt.-től.
Mint azt a társaság lapunknak adott tájékoztatásában jelzi, a Széchenyi tér érintésére, de azon át nem haladására a korábbiakban több javaslatból összegyúrva készült egy útvonalterv. E szerint a buszok a főpályaudvarról indulnak és a Vásárcsarnok – Bajcsy-Zs. u. – Rákóczi út – Fürdő u. – Munkácsy M. u. – Széchenyi tér délkeleti sarka – Perczel u. – Lyceum u. – Nagy Flórián u. – Bástya u. – Ágoston tér – Kálvária u. – Alagút – Hunyadi út – Széchenyi tér északkeleti sarka – Mária u. – Bástya u. – Ágoston tér – Búza tér – Rákóczi út – Alsómalom u. – Nagy Lajos király útja – Vásárcsarnok útvonalon keresztül érkeznek vissza a főpályaudvarra. A központi megállóhely a Perczel utcánál, a Széchenyi tér sarkán lenne.
Tekintve, hogy a belvárosban a közlekedési feltételek szűkösek, ezért kisebb, úgynevezett midi, vagy mini autóbuszok közlekedtetésében kell gondolkozni. Erre azért is szükség van, mert az épületek állagmegóvása érdekében a teljes történelmi belvárosban öt tonnás súlykorlátozás van érvényben.
A tervezett megállóhelyek kialakítását is meg kell oldani, ugyanis a városfal által határolt részen ezek a területek jelenleg parkolóként funkcionálnak. Érdemes figyelembe venni azt a tényt is, hogy a belváros forgalomcsillapított övezetében az autóbuszok rendszeres közlekedése által keltett rezgések károsítják a történelmi épületeket. Nincs adat az ott lakók véleményéről a buszközlekedéssel kapcsolatban. Szükséges megismerni a várható lakossági reakciókat is.
Az is tisztázásra vár, hogy kik vehessék igénybe a szolgáltatást. Érvényes legyen rá minden eddigi utazási okmány, mint a többi menetrend szerinti járatnál? Csak külön jeggyel lehessen igénybe venni? Vagy csak a nyugdíjasok használhassák? Rengeteg tehát a megválaszolatlan kérdés, ezért a társaságnál hangsúlyozták: a bevezetés időszükségletét ezen tények figyelembevételével kell meghatározni.
Fontos még a megfelelő autóbusz kiválasztásának a kérdése. Csizi Péter alpolgármester lapunknak azt mondta: a belvárost is érinteni képes midibuszokat is teszteltek a nagy pécsi buszteszt alatt. A történelmi városmag ily módon történő elérését akkor oldják meg véglegesen, ha döntenek a buszbeszerzésekről, s megérkeznek az első kisméretű járművek Pécsre. Ennek időpontja ma még nem ismert, hiszen a város hosszas tárgyalásokat folytat a gyártókkal.